Bankzitter
Is maar een kort artikel.

Roda in gesprek met ervaren verdediger over langer aanblijven: ‘Ik voel me goed hier’
KerkradeRoda JC is met Brian Koglin in gesprek over een nieuw contract. De 28-jarige Duitser wil graag langer blijven in Kerkrade.
De centrale verdediger is bezig aan zijn tweede seizoen bij Roda en speelde tegen ADO Den Haag zijn 56ste wedstrijd voor de club. Hij kwam in 2023 transfervrij over van VVV. Zijn contract loopt over een maand af.
„We gaan zien hoe de gesprekken zich ontwikkelen, maar hopelijk speel ik hier volgend seizoen ook nog. Dat is wel de intentie”, aldus Koglin na afloop van het gelijkspel tegen ADO (1-1), waarin hij voor het eerst de aanvoerdersband droeg.
Stabiele factor
De stoïcijnse Duitser was in het succesvolle vorige seizoen een van de uitblinkers en meest stabiele factoren in de formatie van coach Bas Sibum. Vanwege een ontstoken schaambeen stond hij ruim twee maanden aan de kant, maar fit was hij een vaste waarde.
Dit seizoen kon Koglin dat niveau niet aantikken en raakte hij na vier duels zijn basisplek kwijt. Begin december keerde hij terug in het elftal en was bij vlagen weer de solide verdediger van een jaar eerder te zien.
Promotie
„Ik voel me goed hier en mijn vrouw zit ook op haar plek”, aldus Koglin. „Roda is gewoon een mooie club om voor te spelen. Een grote club die altijd moet meedoen voor promotie. Dat blijft wel het grote doel, al is dit seizoen niet lekker verlopen.”
vr 25 april 2025 om 19:50 - 25 april 2025 om 19:50 # 373833
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 24 juli 2026 om 00:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Alemannia Aachen

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement