Vaalsenaar schreef:
David Nascimento weet ik niet. Achter de schermen bij Den Bosch was toch onrust waarna Nascimento moest vertrekken.verder nooit in verdiept wat de reden is geweest. Iemand meer info hierover?18 april 2025 om 09:50
Het officiele bericht van FDB luidde dat Nascimento te weinig aandacht had voor de hele selectie en jeugd. Zou vooral gefocust zijn geweest op de basis 11. Wel frappant, heb dit even nagekeken namelijk. In de eerste periode heeft Nascimento maar liefst 25 verschillende spelers het veld in gestuurd. Hiervan waren er zelfs 3 spelers die, voor zover ik kan beoordelen, hun debuut gemaakt hebben in het betaalde voetbal.
Dit slaat dus haaks op hetgeen FCD gecommuniceerd heeft.
Als je het mij vraagt, was hier meer aan de hand. Waarom zou je anders een trainer per direct ontslaan die op dat moment in de top 3 stond?
Desondanks heb ik mijn vraagtekens bij Nascimento. Wat heeft deze beste man nu bereikt in zijn trainerscarriere, buiten deze 3 succesvolle maanden bij FCD? Was in het seizoen 2018/2019 trainer bij FC Eindhoven, die dat seizoen op plek 14 zijn geëindigd. Daarna 2 jaar niet actief geweest als trainer. Vervolgens van 2021 tm 2023 trainer bij het dameselftal van Jordanië. En van de zomer 2023 tm zomer 2024 wederom geen club.
Wordt ik nou niet bepaald heel warm van. Maar als we op basis van de prestatie bij FCD dit een trainer voor Roda vinden, waarom Hofland dan niet? Deed het in exact dezelfde periode prima bij Helmond Sport ..... 😉
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid