DrFritsSjnoef
Ben blij dat Sibum vertrekt. Initieel had jij een geweldige plan en geweldige filosofie, mijns inziens gecomplementeerd destijds door input Linssen. Ze waren zo veel fitter, conditioneel verder en qua samenhang opperbest dat ze de eerste periode(s) wervelend van start gingen. Echter, bleek na de winterbreak - en al net ervoor - dat toen men de formatie en het idee makkelijker kon counteren, Bas weinig tot geen grote veranderingen teweeg kon brengen om een wedstrijd echt te keren. Twee jaar aan heel dubieuze tactische zetten; rare, verkeerde of te weinig wissels; geen enkele cohesie binnen de ‘24-‘25 groep wist te creëren. Jammer, geweldig begin met bijna een fenomenaal slot, maar helaas door klein peetje pech en veel onkunde o.a. Sibum niet gelukt.

Dit jaar is het echter helemaal faliekant misgelopen. Veel pech - of verkeerde/te harde training, slecht veld, wat dan ook - met blessures, waardoor je heel veel, bijna continu, hebt moeten schuiven. Een geweldig lichtpunt was toch wel het duo Beerten-Dzepar, die na de winter icm met Seedorf voor enig vermaak hebben gezorgd. Helaas besloot Sibum dit gouden duo zsm weer in te ruilen voor ondermaatse Kongolo en Spieringhs (van wie ik wel nog de hoop en het idee heb dat hij veel beter kan). Cukur waar het hele jaar al duidelijk is geen spits te zien in een enkel-spits systeem, maar toch steevast blijven volhouden. Pech met blessures Treichel, Röseler, Müller en Janssen langdurig.

Tel daarbij op de absurd slechte spelers dit jaar: Schwirten, Markelo, Bucker, Kother (alhoewel herpakt en voor reserve prima), Leijten (te licht), Griffith en Veendorp. Daarnaast een zwaar ondermaats presterende Vancsa (verkeerd gebruikt), Cukur (werkt hard, staat continu verkeerd) en Sejdiu. Met deze spelers zit er veel en veel meer in. Maar toch al heel snel werd duidelijk dat je met dit materiaal niet met het huidige systeem moet spelen maar 4-4-2 met ruit op middenveld. Cukur, Baeten en Bangura allemaal geen spitsen voor een enkel-spits systeem.

Alleen kunnen benieuwd wat we ervoor terugkrijgen. Zowel qua spelers, als coach. Hopelijk iemand die wel oog heeft voor het juist gebruiken van spelers (Cukur-Bangura) en oog heeft voor eigen jeugd tov van falers (Schwirten, Griffith).
wo 2 april 2025 om 20:36 - 2 april 2025 om 20:36 # 371207
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement