TheBaser87
Sibum heeft het natuurlijk vorig seizoen goed gedaan, maar dit seizoen heb ik wel een vreemd gevoel bij bepaalde dingen. In hoeverre die op het konto van Sibum komen is niet altijd te zeggen.

De kritiek op het blijven opstellen van Cukur is natuurlijk terecht. Ook Sejdiu mocht wat mij betreft wel erg vaak op een basisplek rekenen zonder iets te leveren. Dit kan ik niet los zien van het vertrek van van der Heijden en Zauner. Beide erg zelfzuchtige spelers, maar wel spelers met rendement. Eerstgenoemde zou je volgens mij niet moeten vertellen dat hij geen basisspeler is puur omdat je Sejdiu hebt gehaald. Zauner had wellicht wel willen blijven als hij meer gespeeld had (contract liep deze zomer af meen ik) maar ik begrijp dat je weg wil als iemand met 0 rendement de voorkeur krijgt op je positie.

Het verkopen van deze twee en Thomas Oude Kotte kan ik lastig plaatsen in het beoogde beleid van de club om spelers meer waard te laten worden en voor goede bedragen door te verkopen. Het zal wellicht niet ieder jaar kassa kunnen zijn, maar uitgaande transfers als Vente, Bouchouari, Ouissa en Didden klonken toch heel anders en de bedragen werden ook gepubliceerd. Dit jaar blijft het gissen naar de transfersommen, al ben ik wel blij dat ze niet a la Patrick Pflücke gratis de deur uit lopen.

Daarnaast vraag ik me af of het hoge aantal blessures (vrijwel allemaal op de training opgelopen) puur pech is. In combinatie met de slechte samenhang op het veld en het gevoel dat er onenigheid speelde bij de drie genoemde transfers, denk ik dat het goed is dat er een nieuwe trainer komt.

Wat mij betreft word het Ramzi, die mij een aantal jaar geleden al op viel als trainer van Jong PSV. Na een van de vele nederlagen van Roda tegen jong ploegen (deze keer 5-1 op de Herdgang) vond ik het spel van zijn ploeg erg aantrekkelijk en hem goed overkomen in interviews, al weet ik niet of het contrast met onze trainer (Edwin de Graaf) daarin een rol speelde...
wo 2 april 2025 om 10:09 - 2 april 2025 om 10:09 # 371169
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement