Bob2000
Gevonden op Linkedin over FC Volendam.

๐—™๐—– ๐—ฉ๐—ผ๐—น๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ฎ๐—บ: ๐—š๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜ ๐—ฏ๐—ผ๐˜‚๐˜„๐—ฒ๐—ป ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐—ฒ ๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐˜‚๐—ด๐—ธ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—˜๐—ฟ๐—ฒ๐—ฑ๐—ถ๐˜ƒ๐—ถ๐˜€๐—ถ๐—ฒ

Na een degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie - Coรถperatie Eerste Divisie is het voor veel clubs zoeken. Wat te doen: Doorgaan op de vertrouwde weg, bouwen aan de lange termijn of alles op alles zetten om direct terug te keren naar de Eredivisie CV? FC Volendam koos voor dat laatste, maar dan wel met beleid. Technisch directeur Patrick Busby maakte deze zomer een aantal opvallende maar doordachte keuzes. Niet gebaseerd op emotie of opportunisme maar op een helder plan dat is gericht op directe promotie.

๐—˜๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐—ณ๐˜‚๐—ป๐—ฑ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜
Volendam koos ervoor om ervaring vast te houden en gericht toe te voegen. Niet omdat ze talentontwikkeling ineens overboord gooien, maar omdat promoveren vanuit de Keuken Kampioen Divisie - Coรถperatie Eerste Divisie lijkt te vragen om spelers die weten wat er nodig is om wekelijks te presteren. Spelers die niet schrikken van een lastige uitwedstrijd op vrijdagavond, die rust brengen op momenten dat het even tegenzit en die de continuรฏteit en de intensiteit van een lang seizoen aankunnen. Het zijn juist deze spelers die een elftal draagkracht en stabiliteit geven en daarmee ook de jonge spelers beter laten renderen.

๐—˜๐—ฒ๐—ป ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—ณ๐—ฑ๐˜๐—ฟ๐—ฎ๐—ถ๐—ป๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ด๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ฝ ๐—ฏ๐—ฒ๐—ด๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐—ฝ๐˜
Bij een selectie vol ervaren krachten past geen trainer die vooral denkt in systemen en controle. Dan heb je iemand nodig die aanvoelt wat een groep nodig heeft: Motiveren, op scherp zetten, het individu aanspreken รฉn aandacht geven maar ook weten wanneer je even moet loslaten. Met de keuze voor Rick Kruys als trainer die sterk is in people management laten Patrick en FC Volendam zien dat ze begrijpen dat promotie niet alleen in tactiek en speelwijze zit, maar vooral ook in groepsdynamiek, vertrouwen en mentaliteit.

๐—ง๐—ฎ๐—ฎ๐—น ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐˜‚๐—น๐˜๐˜‚๐˜‚๐—ฟ ๐—ฎ๐—น๐˜€ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ป๐—ฒ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐˜€๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ด
Alle nieuw aangetrokken spelers moesten Nederlands spreken. Geen detail, maar een bewuste keuze om communicatieproblemen te voorkomen en direct een gezamenlijke cultuur te kunnen bouwen. In een team waarin duidelijkheid, onderlinge afstemming en snelheid van handelen essentieel zijn, helpt het enorm als iedereen elkaar direct begrijpt, op en naast het veld. Zeker in een promotierace waar elk procent telt, is het wegnemen van taal- en cultuurbarriรจres een onderschat maar krachtig wapen.

๐—ช๐—ฎ๐˜ ๐—ธ๐˜‚๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ป ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ ๐—ฐ๐—น๐˜‚๐—ฏ๐˜€ ๐—ต๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป?
Niet iedere club hoeft dezelfde keuzes te maken. Maar wat FC Volendam laat zien, is dat promoveren geen kwestie is van geluk, toeval of vorm. Het is het gevolg van duidelijke keuzes, gemaakt vรณรณr het seizoen begint. Keuzes over welk type spelers je haalt, welke trainer je aanstelt en hoe je een groep bouwt die vanaf dag รฉรฉn weet waar het naartoe moet. En precies dat maakt het verschil tussen hopen op promotie en er een plan voor hebben.
do 27 maart 2025 om 11:16 - 27 maart 2025 om 11:16 # 370234
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement