Hutch
verweg schreef:
Hutch schreef:
Kaalheideroosje schreef:
[quote]369773[/quote] volgens mij heeft de scouting g de laatste jaren gerendeerd Kijk eens wat allemaal verkocht wordt. Wellicht eens flink bezuinigen op de post Maatschappelijk Leuk dat ze verantwoord willen ondernemen, maar heb je daar diverse werknemers en een directeur voor nodig? Allemaal geld dat niet naar het voetbal gaat. Enige voordeel voor Roda is wel dat bij andere clubs gok inkomsten gaan wegvallen en bij ons niet
17 maart 2025 om 07:06
Roda's grootste transferklappers (Valgaeren, Peeters, Kone) dateren van het begin van de eeuw. Sindsdien zijn de bedragen in de voetballerij ontploft. Maar niet aan de inkomstenkant bij Roda en dat geeft aan dat daar... Lees het volledige bericht hier
17 maart 2025 om 09:47
De reden dat we geen grotere transfersommen ontvangen hebben heeft ook alles van doen met Rodas " Living on the Edge". Kijk naar de Transfer van Hupperts, daar was van een onderhandelingspositie geen sprake.... Lees het volledige bericht hier
17 maart 2025 om 10:34

Je zult voor een gelijk hebben, maar toch is het mij wat te makkelijk om ons steeds te verschuilen achter excuses. Voor Fortuna is de verkoop van Per Schuurs een enorme impuls geweest - die verdiende ongetwijfeld ook geen geweldig salaris in de KKD, maar ging wel tegen bijna 3,5 miljoen weg.

Een of twee van dat soort transfers, en je betreedt al een ander speelveld. Zeker omdat je bij vervolgtransfers weer poen pakt. Een Volendam met zijn Micky van de Ven - dat is zo ontzettend lucratief. En ik zie niet waarom dat in Kerkrade niet ook zou kunnen. Blijven Sami en Bouchi zich ontwikkelen zou dat ook voor ons eens wat kunnen opleveren. Voor het eerst in TIJDEN. En dan kan je al stapjes maken. Ook zonder extra kapitaalinjecties van funders.

Dat de club kansloos is bij alle concurrerende clubs in de regio wil er ook niet in. PSV, Gladbach en Genk scouten met het oog op een ander eindniveau dan Roda. En dat maakt doorstromen bij die clubs lastig. Roda kan gewoon een alternatief zijn, zoals AZ dat is geworden toen Ajax in een koopclub veranderde. Gaat het met die Ziggy Houben (geen idee of dat zo'n geweldenaar is - maar dat is even niet het punt) bij het grote PSV nou zoveel harder dan wanneer hij voor de weg van de geleidelijkheid bij Roda had gekozen? Ik geloof er helemaal niks van. Maar inderdaad, je moet wel iets van professionaliteit uitstralen. En over alle faciliteiten beschikken. Gelukkig wordt daaraan gewerkt.

En daar moet de club op inzetten: een goede opleiding in een professioneel 'umfeld', met een reele kans op snelle doorstroming naar Roda 1. Lukt dat gaat deze mooie club binnen no time weer Eredivisie spelen, daar maak ik me geen enkele zorgen over. Maar er is wel werk aan de winkel.

ma 17 maart 2025 om 15:44 - 17 maart 2025 om 15:44 # 369808
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement