Zuid14
Ik vraag mij wel eens af of Ouaissa zijn debuut zou hebben gemaakt bij Roda JC in het seizoen 2022/2023 als we toen niet zo troosteloos onderaan hadden gestaan ? Het seizoen was verloren, Streppel in december overgestapt naar Helmond Sport en na veel gedoe werd Edwin de Graaf gevonden als trainer om het seizoen af te maken. Deze heeft het aangedurfd om Ouaissa veel minuten te laten maken en daar heeft Bas Sibum gretig gebruik van kunnen maken in het afgelopen seizoen. Er zit al jaren een soort van angst bij Roda JC om jeugdspelers hun debuut te laten maken of een fatsoenlijke kans te gunnen, liever worden er extern spelers gehaald, waarom zouden die in de basis beter moeten zijn ? Ik denk qua motivatie dat de eigen jeugd écht wel een stapje harder loopt dan wederom een speler uit Duitsland of de noordelijker gelegen provincies. Ooit heeft Stevens toch ook gekozen voor Trost, Senden en Luijpers ? Toen kwamen we uit een vergelijkbare positie en die heren hebben het toch ook met name gered omdat ze de kans kregen en ervoor gegaan zijn. Van der Luer is import geweest, maar ook die heeft een kans gekregen na een mislukt avontuur in België ..... Kortom daar liggen naar mijn mening nog voldoende kansen, zodat je alleen voor je kern geld hoeft uit te geven aan de absolute uitblinkers en/of buitenkansjes.
do 20 februari 2025 om 11:40 - 20 februari 2025 om 11:40 # 367103
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement