Hutch
NoahP Je moet het niet nodeloos ingewikkeld maken. Ik vind gewoon dat er bij MVV meer oog is voor voetbal. Hoe treurig de financiele situatie ook, er staan altijd wel een paar echte voetballers onder conctract. Volgens mij is dat beleid. Liever zes goeien, vijf die met moeite aanhaken en een deerniswekkende bank dan een gelijkwaardige selectie zonder kraak of smaak.

Bij ons is er veel aandacht voor de diepte van de selectie en die geeft ook vaak de doorslag: we zijn erg fit en wat er van de bank komt tikt het gewenste niveau moeiteloos aan. Prima, maar persoonlijk zag ik liever een dominanter en leuker Roda met wat meer voetbal. En het lukt maar niet daarop te scouten. Wat is het idee bij zo'n Schwirten of Phil Sieben voor je offensieve middenveld? Ik zie het niet.

Soms heb ik ook het idee het een bewuste keuze is - de nadruk op tactische discipline, loopvermogen en mentaliteit. In de profielschetsen waarmee inmiddels bij de club gewerkt wordt lijkt geen ruimte meer voor lastige jongens als Hadouir, Affane en Avdijaj. Waarschijnlijk vanwege te veel gelazer in het verleden. Zou zomaar kunnen. Maar in mijn beleving heb je een of twee van dat soort spelers simpelweg nodig - gewoon om je voetbal naar een veel hoger plan te tillen.

En als het daarmee wat minder gezellig binnen je selectie wordt - so be it.
ma 27 januari 2025 om 17:42 - 27 januari 2025 om 17:42 # 361414
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement