NoahP
Tuurlijk is geld in voetbal belangrijk, en als je het spelersbudget verdubbeld zul je ook echt wel een beter team neer kunnen zetten. Ik denk alleen dat een “kleine” investering weinig uitmaakt, dan ben je nog steeds afhankelijk van geluk/goede scouting.

Naast ado als voorbeeld, zijn wij zelf hier ook een goed voorbeeld van. Dit seizoen is namelijk het spelersbudget omhoog gegaan tov vorig seizoen, en er zal toch niemand zijn die gaat zeggen dat dit team beter is. Een investering van 2 ton op het spelersbudget maakt denk ik weinig tot niks uit. Dan zullen mensen vast zeggen “ja maar dan had je Breij in de zomer al gehaald” of “ja maar dan had je daarvan een betere spits gekocht”, maar ik denk dat dit beide niet het geval zou zijn geweest. Dat ze Breij nu kunnen halen, laat vooral zien dat ze toen het bedrag het niet waard vonden, en niet dat dat geld er niet was. Ook zullen ze niet 1 beslissende speler daarvan halen, maar die 2 ton verdelen over de gehele selectie.

Die “kleine” investering zal dus gaan om tonnen, wil je daadwerkelijk een groot effect zien op je selectie. Tuurlijk zou het top zijn als de funders dit even willen lappen, maar de realiteit is dat dit niet gebeurt, en dat is toch zeker te begrijpen. Als supporters kun je lastig van anderen verwachten dat zij hun geld maar even investeren. De enige oplossing daarvoor zou zijn een spelersfonds door supporters, zoals bij bv volendam. Of natuurlijk in zee gaan met andere funders, hebben we natuurlijk goeie ervaringen mee.
zo 19 januari 2025 om 18:31 - 19 januari 2025 om 18:31 # 360361
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement