Kaalheideroosje
Rob Servais gefaald

Wat een onzin!

Als je over falen praat dan heb je werkelijk niks goed gedaan voor de club. Het etiket falen plak ik liever op mensen als Ton Caanen. 11 spelers halen die er weinig van konden, zonder enkele visie. Dat hadden wij prikborders nog beter gekund.

Fouten maak je als TD altijd. Achteraf hier wat van vinden is erg gemakkelijk. Zelfs de beste spelers handelaar die Nederland ooit gekend heeft, Nol Hendriks, zat wel eens fout. Denk maar aan de miljoenen die verdampt zijn door de transfers van Berglund en Torma.
Dat is nu eenmaal het risico als je spelers op de groei haalt.

Als ik naar de huidige selectie kijk, denk ik dat het verstandiger is om het beschikbare budget te verhogen voor de eerste 16 spelers in de selectie en dit aan te vullen met talenten of amateurspelers (positie 16-24 in de selectie).
Het aantal minuten dat deze jongens spelen is zo gering dat je hier geen grote budgetten voor nodig hebt. Tevens kunnen spelers de kans grijpen om zich bij de eerste 16 te spelen. Net zoals dit gelukt is bij Bouchouari en Beerten.

Wat dat betreft begrijp ik het halen van Kother en Markelo niet.
Treichel: zeer goed, zeker gezien het feit dat hij gehaald is als 2e doelman
Kruiver: Voldoende
Oude Kotte: Zeer stabiel; Verrassend dat die met winst verkocht kan worden gezien zijn leeftijd
Janssen: Pech kun je hebben met blessures
Schwirten: Die valt zwaar tegen tot nu toe; Hadden ze bij Roda veel meer van verwacht, maar ontwikkelt zich tot nu toe niet door
Leijten: Laat regelmatig zijn talent zien. Prima speler voor de breedte met zeker potentie tot meer
Cukur: Pure gok, die tot nu toe niet goed uitpakt. Gezien zijn verleden (Turks international en bij grote clubs gespeeld) zou het me niet verbazen als je hem kwijt kunt ergens in de zandbak of op een lager niveau in Turkije.
Al bij al flinke gok met ontsnappingsmogelijkheid
Seedorf: Top voor Roda Begrippen
Seidiu: Blijft een heel wispelturige speler die zeker kwaliteiten heeft. Ik vind dat je dit soort spelers niet moet huren, maar vast moet leggen. Als ze zich dan geweldig ontwikkelen profiteer je er als club ook echt van.
Huren alleen bij korte termijn oplossingen (zoals onze keeper) of spelers die je direct echt beter maken.

zo 12 januari 2025 om 09:58 - 12 januari 2025 om 09:58 # 359802
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement