Ik zou Cukur zeker nog niet afschrijven, maar als diepe spits is hij niet geschikt. Als ‘10’ achter een 2-spitsensysteem zou hij echt wel kunnen renderen. Een bonkige, lange spits die duels wint en een beweeglijke, technische spits ernaast (type duo Skoubo/Junker). Daarom vraag ik me soms ook wel af hoe ze bij hem zijn uitgekomen. Hij verdient bakken met geld, helemaal als speler die niet eens bewezen heeft überhaupt een spits te zijn…
Beetje gevalletje Müller. Je kan aan alles zien dat hij een linker wingback is; toch wil(de) Sibum hem blijven zien als verdedigende middenvelder. Cukur past gewoon niet in het huidige systeem met de huidige spelers. Dat mag de scouting/technisch hart zich wel aanrekenen. Maar het kan ook zomaar ineens veranderen hoor. Stel hij vindt een potje of 2-3 op rij het net en het vertrouwen is er, kan er veel veranderen. 80% van het spelletje speelt zich immers af in de kop (vertrouwen, c.q. geloof in eigen kunnen).
Gun het hem en Roda van harte, maar hij heeft al zoveel kansen verneukt en inderdaad continu op de verkeerde plek lopen dat mijn vertrouwen in hem ook redelijk laag is.
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid