Alli
El Maach... Toeval wilt dat ik gisteren eens de selecties van AZ, Feyenoord en FC Twente heb bekeken, om te zien welke keepers zij in hun gelederen hebben. Daarbij sprong de naam El Maach in mijn oog, en dacht er heel even aan om zijn naam hier te droppen, om eens te peilen wat de altijd kritische Roda supporters van hem zouden vinden als aanwinst.

Maar al snel had ik die gedachte ingeruild voor de gedachte "kans dat Twente deze keeper laat vertrekken in de winter acht ik niet groot, met 2 doelman op leeftijd voor zich + het feit dat Twente ook nog actief is in Europa en dus nog aardig wat wedstrijden voor de boeg heeft de komende maanden".

En dan lees je enkele uren later dat El Maach is aangetrokken voor de rest van het seizoen, ook frappant!

Ondanks weinig vlieguren in wedstrijden, heeft hij dagelijks getraind bij een club die nog actief is in de Europa League. Heeft 2 geweldig goede keepers voor zich te dulden, waar hij elke dag van kan leren.
Daarnaast vond ik hem bij jong Ajax destijds absoluut geen verkeerde keeper. Wat mij betreft prima opgelost. Hopelijk is Treichel snel fit, al is het maar om weer een adequate stand-in beschikbaar te hebben.

Wie weet doet El Maach het zo goed, dat Treichel niet zomaar vanzelfsprekend weer de onbetwiste nr 1 wordt zodra hij fit is. Een keeper wordt nu eenmaal niet snel gewisseld, zeker niet als hij al een tijdje geblesseerd is geweest. En wie weet hoelang het nog duurt voordat Treichel weer wedstrijdfit is. Zie de terugval die hij in december heeft gehad.

Ik zou er in ieder geval niet vreemd van staan te kijken als El Maach blijft staan zodra Treichel weer fit is. Natuurlijk wel met de kanttekening dat El Maach laat zien dat hij een betrouwbare doelman is, en geen rare fratsen uithaalt.

Voor wat betreft nieuwe spelers; zie ik nog steeds niet gebeuren. En als wel, dan zal een huidige Roda speler (tijdelijk) mogen vertrekken in de winter. Misschien Bangura, aangezien hij weer eens niet aanwezig was op de training?
wo 8 januari 2025 om 02:05 - 8 januari 2025 om 02:05 # 359345
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement