thebeast4000
zuid12

geschiedenis beste zuid12?

" Krim was Chroesjtsjovs cadeautje
Het is maar een smalle strook land die de Krim verbindt met de rest van Oekraïne. Op sommige stukken is de Landengte van Perekop slechts 4 kilometer breed. Het is een passend symbool voor de kwetsbare banden tussen het schiereiland en de rest van het land. Het is een gespannen situatie die voortkomt uit een pennenstreek van Sovjetleider Chroesjtsjov.

Van oudsher heeft de Krim meer met Rusland dan de rest van de Oekraïne. Het is eeuwenlang Russisch geweest, 60 procent van de bevolking noemt zich nog Rus en de machtige Zwarte Zeevloot van Moskou heeft er nog altijd zijn thuisbasis.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat een groot deel van de bevolking op de Krim de ontwikkelingen in Kiev met argusogen volgt. Ook in Moskou houdt men nauwlettend in de gaten of de Russische belangen niet zullen lijden onder de veranderingen. ".
di 3 mei 2022 om 12:00 - 3 mei 2022 om 12:00 # 254681
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 28 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

NAC Breda

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement