thebeast4000
JOURNALISTEN ALS LAKEIEN VAN DE MACHT
Dit is de grote valstrik voor media die te nauw verweven raken met de macht. Zij worden deel van het establishment en verliezen het contact met grote delen van de samenleving. Het establishment wordt voor hen iets wat uit zelfbehoud verdedigd moet worden. Door die verwevenheid zijn zij veilig als de gevestigde orde brokken maakt. En als mensen boos worden over die brokken, zijn ze voor deze media eerder dader dan slachtoffer.

Natuurlijk zijn niet alle journalisten hetzelfde, maar hoeveel journalisten zijn werkelijk kritisch op de gevestigde orde? En hoe reageren zij als die gevestigde orde echt wordt uitgedaagd? Dat was wat in de VS gebeurde. Er kwam een populist aan de macht en de media zagen een vijand. De democratie deed er niet meer toe, het domme volk had verkeerd gekozen. Te veel journalisten vergaten hun integriteit en werden instrumenten van het belaagde establishment.

Het is te hopen dat het recht zal zegevieren. Want al zijn nog niet alle details duidelijk, veel is wel al duidelijk. Het Amerikaanse volk is verraden, de democratie gesaboteerd. En alle hypocriete ophef over de bestorming van het Capitool kan niet verhullen dat dit een reactie was op alle sabotage die eraan vooraf ging. Het volk was geen gevaar voor de democratie. De media wel.
do 3 maart 2022 om 22:36 - 3 maart 2022 om 22:36 # 250235
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 28 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

NAC Breda

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement