×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
EERSTE DIVISIE RODA JC 1 FC TWENTE 1
Engels zuur na dure misser
Roda JC boekte een prima resultaat tegen koploper FC Twente. Toch was er na afloop chagrijn over het 1-1 gelijkspel, met name bij hoofdrolspeler Mario Engels.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Als na negentig minuten voetbal tegen de koploper de doelman van de tegenstander de meest bejubelde man is, dan zegt dat wat. FC Twente leed na een indrukwekkende zegereeks van liefst tien wedstrijden weer eens puntenverlies.

Toch was het de meegereisde aanhang die na afloop een feestje vierde. Het thuispubliek bleef met gemengde gevoelens achter.

Natuurlijk, een 1-1 gelijkspel tegen de gedoodverfde kampioen is een prima resultaat.

Ik voel me beroerd. Als je vlak voor tijd de strafschop neemt, moet je ’m maken. Mario Engels
Wat als?

Zeker voor Roda, dat de laatste weken toch al niet in een geweldige vorm stak. Maar bij de meeste toeschouwers bleef toch de vraag hangen: ‘Wat als?’ Wat als Mario Engels zeven minuten voor tijd de strafschop raak had geschoten? Bij de hoofdrolspeler zelf viel na afloop het chagrijn van zijn gezicht te scheppen. „Ik voel me beroerd. Als je vlak voor tijd de strafschop neemt, moet je ’m maken”, was hij zelfkritisch.

Een paar meter verderop stond Twente-keeper Joël Drommel te grijnzen. Hij had vooraf keurig zijn huiswerk gedaan, zo lichtte hij toe, en beelden van Engels bekeken. Het betaalde zich dubbel en dwars uit. Nadat scheidsrechter Manschot de bal vanwege een licht vergrijp op de stip had gelegd, tikte Drommel de inzet met een fraaie duik uit de hoek. Ook de rebound van Niels Verburgh ranselde hij uit zijn doel.

Het maakte dat Roda naliet de koploper écht pijn te doen, zag ook trainer Robert Molenaar. „Ik vond Twente absoluut niet bijzonder. Maar over wat we zelf op de mat legden, was ik ook niet tevreden. Als we in betere doen waren geweest, hadden we echt wat uit kunnen halen”, zei de coach.

Geen geluk

Twente mag dan - mede door aanhoudend geknoei van de concurrentie - afstevenen op de titel, als een aanstaand kampioen speelde de ploeg bepaald nog niet. Zeker in de eerste helft imponeerden de bezoekers geen moment.

De 1-0 van Engels, die tot stand kwam na een fraaie combinatie, was dan ook niet onverdiend. Dat Engels het geluk gisteravond niet aan zijn zijde had, bleek overigens op dat moment al. In plaats van enthousiast te juichen, liep hij tegen een elleboog van een Twente-speler aan, om vervolgens ter aarde te storten.

Pas toen de tweede helft twintig minuten onderweg was, begon Twente echt te voetballen. Aitor Cantalapiedra, een van de nieuwe sterren in Enschede, liep slim weg bij zijn bewakers, werd bereikt door Hamdaoui en schoot hard raak: 1-1. Diezelfde Hamdaoui was niet veel later dicht bij de 2-1, maar zijn schot belandde via Roda-doelman Novakovic op de paal.

Twente ging vanaf dat moment nadrukkelijk op zoek naar de winnende treffer, maar het was Roda dat de grootste kans op de overwinning kreeg. De kans, die bij Mario Engels nog wel een paar keer door het hoofd zal spoken dit weekend, want de man die dit seizoen al zo vaak de held van Kerkrade was, kroonde zich voor de verandering een keer tot de schlemiel van de avond. Het zal hem ongetwijfeld vergeven worden.
za 02 maart 2019 om 07:34 - 02 maart 2019 om 07:34 # 94137
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement