×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


EERSTE DIVISIE JONG PSV 2 RODA JC 2
Jensen helpt Roda aan puntje
Lang stevende Roda tegen Jong PSV op een nederlaag af. Maar dat was buiten verdediger Richard Jensen gerekend. De Fin hielp zijn ploeg in de allerlaatste seconde aan een puntje: 2-2.
Nuchter is hij vrijwel altijd. Dus zijn bij Richard Jensen de heftige emoties snel verdwenen, nadat hij zijn ploeg net in de allerlaatste seconde van de wedstrijd aan een gelijkspel heeft geholpen. De 22-jarige Fin is de eerste om zijn doelpunt te relativeren. „Het is maar een puntje, hè”, klinkt het ietwat droogjes in de catacomben.

Jensen, sinds deze zomer in Kerkraadse dienst, moest de laatste maanden heel wat wedstrijden missen vanwege een lelijke knieblessure. Vorige week maakte hij zijn rentree met een korte invalbeurt, tegen Jong PSV mocht hij de hele tweede helft spelen. „Wel vervelend voor Daniele (Zotti, red.). Die had last en daardoor moest ik invallen”, toont Jensen zich sociaal.

Waar hij dus werd ingebracht om de boel achterin op slot te houden, was hij uiteindelijk het meest waardevol in het strafschopgebied van de tegenstander. Jensen was daar het eindstation van een ouderwetse scrimmage, zoals die alleen in de laatste minuten van wedstrijden voorkomen.

Wel vervelend voor Daniele Zotti. Die had last en daardoor moest ik invallen. Roda JC-verdediger Richard Jensen
Roda leek met nog een paar seconden op de klok af te stevenen op een nederlaag, maar de laatste hoekschop van de wedstrijd kwam via een hoofd en meerdere benen bij de centrale verdediger terecht. Die aarzelde niet en haalde de trekker over: 2-2. „Een klein beetje geluk”, klonk het na afloop met een glimlach.

De treffer van Jensen kwam als een geschenk uit de hemel voor Roda, dat het vooral in de tweede helft buitengewoon moeilijk had met Jong PSV. De ploeg uit Kerkrade kwam nog op voorsprong, maar had daarbij wel de hulp van arbiter Joey Kooij nodig. Die besloot, tot verbazing van vrijwel alles en iedereen, de bal op de stip te leggen nadat Gyliano van Velzen vlak voor rust naar de grond was gegaan tijdens een duel in het strafschopgebied. Mario Engels deed wat hij moest doen en schoot de toegekende penalty onberispelijk binnen.

Veel deed Roda niet met het cadeautje, want na rust werd de ploeg direct met de rug tegen de muur gezet. Toonde Jong PSV zich voor rust nog wat besluiteloos en weinig effectief, na de pauze werd uit een heel ander vaatje getapt. Bij de beloftenploeg werden Michal Sadilek en Mohamed Ihattaren in de ploeg gebracht. Een kwaliteitsimpuls die niet zonder gevolgen bleef. Vooral Ihattaren, de 17-jarige middenvelder die de laatste weken indruk maakt bij het ‘grote’ PSV, ging als een wervelwind over het veld. Het technisch begaafde supertalent schoot op fabelachtige wijze de gelijkmaker binnen. Niet veel later leverde hij uit een vrije trap de assist voor de tweede PSV-treffer.

Lange tijd leek de groeibriljant van De Herdgang met zijn acties de wedstrijd te hebben beslist, maar uiteindelijk sleepte Roda toch nog een puntje uit het vuur. Puur op karakter, want goed was het weer niet.
za 23 februari 2019 om 07:51 - 23 februari 2019 om 07:51 # 93074
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement