×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


Pro shots/ermindo armino
2foto's
Roda JC en MVV nek-aan-nek, maar wie eindigt er hoger?
Roda JC en MVV zijn slechts twee punten van elkaar verwijderd op de ranglijst van de eerste divisie. In Kerkrade en Maastricht klinkt dan ook steeds luider de vraag: wie eindigt er hoger? Drie kenners geven hun visie.
DOOR JIMMY LEENDERS

SITTARD

René Trost, voormalig speler en trainer Roda en oud-coach MVV

„Op basis van de laatste wedstrijden denk ik dat MVV net boven Roda zal eindigen. Voor mijn gevoel heeft die ploeg iets meer ervaring en zeker met het binnenhalen van Jordy Croux heeft het team iets extra’s gekregen. In de eerste divisie is hij van toegevoegde waarde. Roda speelt dit seizoen met veel jonge jongens. Een aantal van hen heb ik zelf nog getraind. Dat jonge jongens de kans krijgen, vind ik heel mooi. Ze hebben ook al veel punten gehaald. Maar ik denk niet dat ze dit volhouden. Als Mario Engels het een keer niet op zijn heupen heeft, dan ziet Roda er direct heel anders uit. Ik denk wel dat ze de play-offs halen hoor. Ik vind overigens niet dat Roda zich hoeft te schamen als MVV hoger eindigt. De club zit in een heel moeilijke situatie. Er zijn veel belangrijke spelers weggegaan en er wordt gesaneerd. Die jonge jongens doen het zelfs beter dan ik had verwacht. MVV heeft de vorm, maar er heerst ook rust bij de club. Dat is ook belangrijk. Trainer Ron Elsen raakt nooit in paniek en hij laat zijn ploeg al jarenlang best aardig voetbal spelen, met wisselende selecties. Ze halen altijd de play-offs. Dat is knap.”

Mark Luijpers, assistent-trainer VVV en oud-speler Roda en MVV

„Wie er hoger gaat eindigen? Daar zou ik geen geld op durven zetten, het ligt heel erg dicht bij elkaar. MVV heeft zich in de winter natuurlijk prima versterkt met Jordy Croux. Een prima speler die een groot verschil gaat maken. Ik ben wel verbaasd dat hij terug is gekomen, want ik weet zeker dat hij de eredivisie aankan. Hij heeft bij Willem II niet veel in de basis gestaan, maar tegen VVV was hij toevallig altijd goed. Met Joeri Schroijen hebben ze op de andere flank ook nog een lastige speler. Hij is altijd irritant, maar kan heel goed voetballen. Ik hou wel van dat soort types.

Bij Roda hebben ze met Mario Engels iemand die er qua rendement ver bovenuit steekt. De rest speelt meer in het teambelang. Ik hoor dat er de laatste tijd wat meer strijd wordt geleverd, dat de jongens voor elkaar vechten. Dat hoort natuurlijk ook bij een club als Roda. Ik denk dat beide clubs sowieso nacompetitie gaan spelen. Wie er hoger eindigt, vechten ze onderling maar uit. Ik zou het leuk vinden om volgend jaar in ieder geval een van die clubs weer tegen te komen. In de eredivisie uiteraard.”

Mark van Rijswijk, commentator Fox Sports

„Aan het eind van de rit zal het heel nipt worden. Ik denk dat Roda JC nét voor MVV zal blijven. Hoe dan ook verwacht ik dat de club die boven de ander blijft de eerste ronde van de play-offs mag overslaan. Dat is knap, als je ziet welke andere teams dit seizoen in de eerste divisie spelen. MVV heeft op het oog meer routine. Joeri Schroijen, Ricardo Ippel en nu ook Jordy Croux. Die routine wordt aangevuld met talent uit de eigen opleiding, zoals Koen Kostons.

Roda leunt behoorlijk op Mario Engels. Als hij geblesseerd raakt of minder in vorm is, kan dat problemen opleveren. Hij heeft immers al twee wedstrijden niet meer gescoord! Maar ik vind het mooi om te zien dat jongens als Mart Remans en Radomir Novakovic het érg goed doen. Het is knap hoe Roda dit jaar met de jeugd presteert, maar ik besef ook dat MVV het qua budget nog moeilijker heeft dan Roda. Ik moet zeggen dat ik Ron Elsen wel een succes gun. Hij doet het echt goed bij MVV en ik hoop dat hij met de club de stap kan maken. Misschien lukt dat nog niet dit jaar, maar wie weet volgend seizoen.

Als Robert Molenaar nog íets meer de talenten van de club omarmt, dan gaat dat Roda succes opleveren. Niet voor dit seizoen natuurlijk, maar in de volgende jaren. Maar wie er nou boven de ander eindigt, maakt mij niet veel uit. Ik hoop in ieder geval dat ze elkaar uiteindelijk weer tegenkomen in de play-offs.”

Verschillen

Nummer 6 Roda JC heeft twee punten meer dan MVV, dat één plek lager staat.
vr 22 februari 2019 om 06:29 - 22 februari 2019 om 06:29 # 92624
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement