×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
BEZUINIGEN

Roda JC gaat opnieuw keihard bezuinigen en schroeft de begroting van 6.5 miljoen euro terug naar 4.5 miljoen. De man die bij de snoeioperatie het voortouw neemt, is Karel Bouckaert, die vertrekt als voorman van de G7.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Bouckaert gaat een deel van de taken van Harm van Veldhoven voor zijn rekening nemen. Van Veldhoven is sinds afgelopen zomer naast technisch directeur ook tijdelijk actief als algemeen directeur. Die dubbelfunctie blijft hij voorlopig uitoefenen. De bedoeling is Van Veldhoven nu meer tijd krijgt om zich op technisch vlak te laten gelden.

De G7, een groep lokale ondernemers die namens clubeigenaar Frits Schrouff de club aan het saneren is, is al een tijd op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Meerdere kandidaten, onder wie zorgbestuurder Jos Merx en oud-Roda-voetballer Johan de Kock, waren in beeld. Uiteindelijk wist het ondernemersgezelschap om verschillende redenen niemand te benoemen. Sommige kandidaten werden niet door alle geledingen binnen de club gesteund, anderen besloten uiteindelijk zelf niet hun vingers aan de klus te willen branden. Het streven blijft om later dit jaar alsnog een nieuwe directeur te vinden.

Afgesproken is nu dat Van Veldhoven nog tot de zomer aanblijft als algemeen directeur. Bouckaert gaat hem in ieder geval tot 1 augustus ondersteunen en zal voornamelijk de nieuwe reorganisatie voor zijn rekening nemen. Roda zal de begroting terugschroeven van de huidige 6,5 miljoen euro naar een bedrag van zo’n 4,5 miljoen. Een zware operatie, aangezien de club op de huidige begroting al een groot bedrag tekort komt. Binnen Roda wordt het dan ook als onvermijdelijk gezien dat er bij de nieuwe saneringsronde opnieuw ontslagen zullen vallen.



Directeur

De G7, een groep lokale ondernemers, is er nog niet in geslaagd een nieuwe algemeen directeur te benoemen.
wo 20 februari 2019 om 07:51 - 20 februari 2019 om 07:51 # 92308
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement