×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
EERSTE DIVISIE RODA JC 1 CAMBUUR0

Goed was het bepaald niet wat Roda JC gisteravond tegen Cambuur liet zien (1-0). Maar na twee nederlagen op rij maalde daar niemand om in Kerkrade.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Zelden kropen de seconden in het Parkstad Limburg Stadion dit seizoen zo langzaam voorbij als gisteravond. Tijdens de vijf minuten blessuretijd zat zowat het hele stadion te wippen op het puntje van de stoel, trainer Robert Molenaar incluis. „Voetbal is het mooiste wat er is, maar vandaag was ik toch erg blij dat het op een gegeven moment voorbij was”, glimlachte hij na afloop. Zijn opluchting was goed te verklaren, want Roda haalde tegen Cambuur piepend, krakend en ternauwernood de eindstreep.

Wegwerken

En toen stond er na negentig minuten rommelvoetbal 1-0 op het scorebord. Drie meer dan welkome punten voor Roda dus, dat na twee nederlagen op rij de rest van de subtop dichterbij zag komen. Over het vertoonde spel maalde dan ook vrijwel niemand, zelfs Molenaar niet. „De punten zijn het belangrijkst. De uitvoering, tja, daar hebben we het morgen wel weer over.”

Voetbal is het mooiste wat er is, maar vandaag was ik toch erg blij dat het op een gegeven moment voorbij was. Roda-trainer Robert Molenaar
Over de uitvoering kan de trainer nog wel een boom opzetten, want goed was het bepaald niet wat zijn ploeg de eigen fans voorschotelde. De lente mag de afgelopen dagen Limburg dan hebben bereikt, op het veld was het spelniveau nog diep beneden het vriespunt. Een groot deel van de wedstrijd kwam Roda niet verder dan wegwerken en opruimen. Uit de spaarzame counters werd de ploeg amper gevaarlijk.

Bliksemstart

Aanvankelijk zag het er nog niet naar uit dat Roda het grootste deel van de avond op eigen helft zou doorbrengen. Met dank aan Livio Milts kenden de Kerkradenaren namelijk een ware bliksemstart. De Belgische middenvelder kon binnen vijf minuten zo doorlopen naar het Cambuur-doel. Keeper Mous was vervolgens van dichtbij kansloos: 1-0. Mario Engels fungeerde bij de treffer voor de verandering eens niet als afmaker, maar als aangever. Daarmee blijft zijn doelpuntenaantal voorlopig op twintig steken. Twintig, en geen eenentwintig, want de strafschop die hij afgelopen maandag in de rampzalige wedstrijd tegen Jong Ajax (5-1) binnenschoot, werd tot overmaat van ramp uiteindelijk genoteerd als een eigen doelpunt van de doelman.

Jensen

Hoewel Cambuur bleef beuken, mocht Milts zich uiteindelijk toch de matchwinner noemen. Daardoor bleef het in de laatste minuten zweten voor de Roda-defensie. Ook voor verdediger Richard Jensen, die na twee maanden blessureleed nog vijf minuten mocht invallen. „Ik heb acht weken in hetzelfde krachthonk gezeten, dus het was heerlijk om de ploeg nu weer te kunnen helpen”, was hij na afloop opgetogen. „Van topkwaliteit was het allemaal niet, maar opgelucht zijn we wel.”
za 16 februari 2019 om 07:13 - 16 februari 2019 om 07:13 # 91706
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement