×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


Pro shots/Jasper Ruhe
2foto's
AFGANG
Broos Roda zakt lelijk door het ijs
Een bemoedigend frisse indruk maakte Roda JC in de meeste wedstrijden na de winterstop. Dat goede gevoel werd gisteravond in één klap om zeep geholpen door Jong Ajax. Op bezoek in Amsterdam kreeg Roda de oren gewassen: 5-1.
DOOR JIMMY LEENDERS

AMSTERDAM

Twee maanden geleden nog maar, veroverde Roda de harten van de fans met een uitstekend bekeroptreden tegen het grote Ajax. Het jeugdige enthousiasme dat de ploeg in die wedstrijd vlak voor de feestdagen toonde, was ook na de winterstop goed voor prima resultaten. Maar op bezoek bij het ‘kleine Ajax’ ging het gisteravond helemaal mis. In een ronduit beschamende vertoning werd Roda JC met 5-1 te kijk gezet.

Afgestraft

‘Onthutsend’ en ‘schandalig’ waren de enige woorden die aanvoerder Daryl Werker na afloop te binnen schoten, gevraagd naar wat er zich zojuist op sportpark de Toekomst had afgespeeld. „We hebben elkaar laten verdrinken”, was de pijnlijke de conclusie van de verdediger.

We hebben elkaar laten verdrinken. Roda-aanvoerder Daryl Werker
Vanaf het eerste moment werd zijn ploeg aan alle kanten voorbijgelopen door soepel combinerende Ajax-beloften. De wedstrijd was nog geen kwartier onderweg of er stond al een 2-0 achterstand op de borden. Op dat moment werd direct duidelijk dat de Kerkraadse verdediging een zware avond tegemoet kon zien. Vanwege schorsingen en blessures zag Roda-trainer Molenaar zich genoodzaakt met een in elkaar getimmerde gelegenheidsachterhoede aan te treden. De reden: Vansteenkiste, Jensen en Van Eijma zijn nog niet fit en Daniele Zotti liep in de laatste wedstrijd tegen een rode kaart en een schorsing aan.

Zo veel gepuzzel is te veel van het goede, zo bleek gisteravond. Zeker als meer ervaren spelers als Mo El Makrini en Mitchel Paulissen, die voor het eerst sinds november vorig jaar weer eens in de basis mocht beginnen, zich geen moment laten gelden. Roda’s onzichtbare middenveld kreeg Ajax geen moment onder druk.

Confronterend

Lang en Jensen profiteerden al direct van alle tijd en ruimte en na dik een half uur mocht Cerny voor de 3-0 tekenen. Toen Jong Ajax wat gas terugnam, deed Mario Engels vanaf de stip wat terug. De Duitser benutte een penalty en leek Roda zo nog iets van een sprankje hoop te schenken. Maar toen er vlak voor rust bij een hoekschop opnieuw werd geklungeld, maakte Ter Heide met de 4-1 direct een eind aan alle illusies. Misschien nog wel pijnlijker dan de zwakke eerste helft, was dat Roda het na rust enkel en alleen aan Jong Ajax te danken had dat de uitslag niet opliep tot een nog gênantere hoogte. Nadat aanvoerder Perr Schuurs zijn prima wedstrijd bekroonde met de vijfde treffer, hielp zijn ploeg immers de ene na de andere kansrijke aanval om zeep.

Gelukkig voor Roda, de 5-1 nederlaag was immers al confronterend genoeg. Want werd de verliespartij tegen Almere nog geweten aan pech, de zeperd in Amsterdam maakte maar weer eens duidelijk dat de broze jonge ploeg bij te veel tegenwind zomaar kan kapseizen.
di 12 februari 2019 om 07:04 - 12 februari 2019 om 07:04 # 90958
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement