×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
ONVREDE
Voorzitter VVV-fanclub: supporters van Ajax horen niet thuis in uitvak
DOOR ONZE VERSLAGGEVER

AMSTERDAM

Voetbalfans met Ajax-sjaals hebben zaterdag in het uitvak van de Arena de beleving van VVV-supporters gefrustreerd. Dat beweert Hans Huijs, de voorzitter van de officiële fanclub van de Venlose club.

Huijs schrijft op zijn Facebook-pagina dat fans van VVV tijdens de wedstrijd tegen de Amsterdamse titelkandidaat (6-0 verlies) door een aantal Ajax-aanhangers tot de orde werden geroepen toen ze hun ploeg wilden steunen. „Is dit de enige manier waarop en waarom je schijnbaar je meest favoriete club gaat bezoeken? Als ‘Venlonaar’ met een Ajax-sjaal in het gastenvak? En dan vervolgens commentaar leveren als er iemand te hard vóór VVV roept? Dan moet je je schamen.”

Huijs laat in een telefonische reactie weten dat hij ‘tien tot vijftien mensen met een Ajax-sjaal heeft gezien’.

In totaal waren er zo’n 280 toeschouwers aanwezig in het gastenvak. Volgens de voorzitter van de supportersclub was er geen sprake van agressie, maar is een uitvak louter bestemd voor fans die hun eigen club steunen. „Als je de keuze maakt om in het uitvak te zitten, juich dan voor je club of wees stil.” Huijs erkent dat hij al langer met lede ogen kijkt naar de supportersbeleving in Venlo. „Ik ben jaloers op de manier hoe clubs als Fortuna en Emmen support krijgen. Het lukt ons niet eens om de Koel vol te krijgen. Zelfs niet als er gratis kaartjes zouden worden uitgedeeld.”

Op Facebook regent het reacties op de hartenkreet van Huijs. Daarin krijgt hij bijval, maar ook kritiek op zijn standpunt.
ma 04 februari 2019 om 08:00 - 04 februari 2019 om 08:00 # 89427
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement