×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
EERSTE DIVISIE RODA JC 1 ALMERE CITY 2
Engels kan het niet alleen
Na drie prima resultaten kreeg Roda JC tegen Almere City voor het eerst in 2019 de deksel op de neus. Een ongelukkige nederlaag die zelfs topscorer Mario Engels niet in zijn eentje kon voorkomen: 1-2.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Roda JC – Almere City: 1-2. Het was een eindstand die sommige Kerkraadse fans toch nog even zal hebben doen terugdenken aan afgelopen voorjaar. De laatste keer dat beide ploegen elkaar troffen stond dezelfde uitslag op het scorebord. Toen met aanmerkelijk grotere gevolgen. Gisteravond betekende de 1-2 uitslag Roda’s eerste nederlaag van het nieuwe kalenderjaar. Vervelend voor de ploeg die in 2019 aan een goede reeks bezig was, maar geen uitslag om weken wakker van te liggen. Hoe anders was dat driekwart jaar geleden. De gevolgen van die wedstrijd zijn nu week in week uit zichtbaar op het veld. Het Roda dat Almere in de play-offs tegenkwam, lijkt in niets meer op de ploeg van vandaag de dag. De ploeg die wekelijks aantreedt met zeven spelers van 21 jaar of jonger.

Gisteravond werd nog maar eens zichtbaar hoe kwetsbaar zo’n jong elftal kan zijn. De equipe van Robert Molenaar wervelde in 2019 met jeugdige branie door de competitie en boekte prima resultaten.

Tegenstander Almere City, dat de voorgaande zes wedstrijden allemaal verloor, leek dan ook een ideale tegenstander. Het liep net even anders. Want waar Roda de wind eerder dit seizoen nog wel eens mee had, zat gisteravond vrijwel alles tegen. Tegen het stuntelige Jong AZ kon de ploeg zich vorige week nog wel wat slippertjes veroorloven, maar Almere City was na tien minuten wel direct koelbloedig voor de goal. Daar kwam niet veel later een klassieke ‘wel of niet over de lijn-bal’ bij, wat maakte dat Roda binnen no time tegen een 2-0 achterstand aankeek.

Inderdaad een dure fout, maar hij is ook nog jong Mario Engels over de rode kaart voor Daniele Zotti
Hoop in bange dagen

Gelukkig voor de Kerkradenaren stond Roda’s hoop in bange dagen ook op 1 februari gewoon weer op het wedstrijdformulier. Er was tijdens de winterse transferperiode wel interesse, maar Mario Engels bleef -zoals hij meermaals aankondigde- gewoon bij Roda. Topscorer worden en - als het even kan - promoveren naar de eredivisie, luiden zijn ambitieuze doelstellingen. Dat eerste doel kwam gisteravond weer een stapje dichterbij. Nadat zijn aanvalsmaatje Mart Remans een strafschop versierde, ging de Duitser achter de bal staan. Koelbloedig schoot hij zijn twintigste van het seizoen binnen: 1-2.

Vergevingsgezind

Een comeback zat er vanaf dat moment nog wel even in, maar die missie werd aan het begin van de tweede helft danig bemoeilijkt door Daniele Zotti. De jeugdige centrumverdediger kopte een bal ongelukkig door en trok in een poging zijn misser te corrigeren vervolgens zijn tegenstander naar de grond. Tweede geel voor hem, Roda verder met tien man. „Inderdaad een dure fout, maar hij is ook nog jong”, was Mario Engels na afloop vergevingsgezind voor zijn ploeggenoot. Hij weet de nederlaag aan botte pech. „We hadden vandaag gewoon niet onze dag”, was de conclusie die hij na afloop trok.

Een conclusie die ook voor Engels gold, want bij 2-1 miste hij een beste kans op de gelijkmaker. Maar hoe vaak hij het dit seizoen ook deed, Roda’s goudhaantje kan de boel nu eenmaal niet altijd in zijn eentje rechttrekken.
za 02 februari 2019 om 08:32 - 02 februari 2019 om 08:32 # 89119
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement