×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher



Roda drukt door en beloont trouwe fans
2019 kan vooralsnog niet stuk voor Roda JC. Na goede resultaten tegen Go Ahead Eagles en Sparta werd gisteravond hekkensluiter Jong AZ met 6-2 over de knie gelegd.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Ze moesten een uur of anderhalf naast de kachel ontdooien bij thuiskomst, maar de hondstrouwe Roda-fans die de moeite hadden genomen om naar het Parkstad Limburg Stadion te komen, werden getrakteerd op een waar spektakel. De zesduizend toeschouwers die bij één graad boven het vriespunt en een snijdende zuidwestenwind op de tribune zaten, kregen liefst acht doelpunten voorgeschoteld.

Krul

Waarom Jong AZ onderaan bungelt in de eerste divisie werd gisteravond razendsnel duidelijk. De wedstrijd was nog geen minuut onderweg of via een rebound van Henk Dijkhuizen stond de 1-0 al op het scorebord.

Nog geen twee minuten later tekende Mario Engels voor zijn onvermijdelijke treffer. Met een fraaie krul tekende de topscorer voor zijn negentiende doelpunt van het seizoen: 2-0.

Het was het wedstrijdbeeld dat zich al eerder in het seizoen een paar keer voordeed. Een tegenstander rijp voor de sloop en Roda in korte tijd op een comfortabele voorsprong. Vorig jaar wilde het team van Robert Molenaar de buit in zo’n situatie nog wel eens uit handen laten glippen. Zo ging het in vergelijkbare situaties thuis alsnog mis tegen Jong PSV en FC Dordrecht.

Angstbeeld

Maar de jonge ploeg, met gisteravond zeven spelers van 21 jaar of jonger in de basis, wordt stukje bij beetje volwassen. Eindelijk leidde Roda een zwakke tegenstander naar de slachtbank.

Mart Remans, één van de groeibriljanten uit de eigen jeugdopleiding, leek na twintig minuten al de genadeklap uit de delen door de 3-0 binnen te schieten, maar zijn treffer werd snel tenietgedaan. Aanvoerder Daryl Werker kopte vervolgens uit de eerste de beste tegenaanval de bal achter zijn eigen doelman. Door die treffer bleef het angstbeeld van een wankelend Roda door menig hoofd spoken.

Nekslag

Ook bij trainer Molenaar, die zijn ploeg fanatiek maande toch vooral gas te blijven geven. De nekslag voor Jong AZ kwam pas na rust. Opnieuw was het Remans, die met zijn tweede van de avond voor de 4-1 zorgde. Na die treffer pikte ook Livio Milts twee goals mee en deed Jong AZ nog één keer iets terug.

Goed voor een 6-2 eindstand en veel lachende gezichten na afloop in de catacomben. Want niet alleen trok Roda de stijgende lijn van na de winterstop door, ook liep de ploeg door missers van Sparta en Den Bosch sluipenderwijs in op de top vier.
za 26 januari 2019 om 08:04 - 26 januari 2019 om 08:04 # 87621
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement