×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Dieter
Die Schildkamp heeft nog niet door dat je Engels nu juist NIET op de flanken moet zetten hahaha. Mooi. Een soort Vrijbuiter in medialand zegmaar.
Of gewoon iemand die nooit de KKD kijkt/hoeft te becommentariëren maar dan nu wel ff clubs over Engels meent te moeten adviseren haha, dat kan ook.
do 24 januari 2019 om 18:02 - 24 januari 2019 om 18:02 # 87292
joost
@ Mahispe

De kans dat Engels gaat verlengen is in mijn ogen nul. In de zomervakantie loopt hij gratis weg, net als Janssen, Vormer en al die anderen.
do 24 januari 2019 om 14:28 - 24 januari 2019 om 14:28 # 87239
Z24
Als er een serieus bod van 3,5 ton op tafel ligt, zal de G7 hier echt wel over nadenken.
Lijkt me niet meer dan logisch.

Dat is een behoorlijke bom duiten.
+ besparing salaris van Engels en Gnjatic.
do 24 januari 2019 om 14:11 - 24 januari 2019 om 14:11 # 87236
Mahispe
joost

Dan zou ik als ik Harm was niet van de hand doen
Immers wil en hoeft Mario zelf niet weg.
Straks kan je dan meer poen vangen als hij verlengt en Roda niet promoveert (want alles is mogelijk)
do 24 januari 2019 om 13:33 - 24 januari 2019 om 13:33 # 87232
joost
Veel meer ga je niet vangen voor een speler die het vorig jaar in de eredivisie niet gered heeft (al speelde hij toen op een andere positie) en die nog maar een contract voor een half jaar heeft.
do 24 januari 2019 om 12:52 - 24 januari 2019 om 12:52 # 87218
Mahispe
Hahaha 3,5 ton?
Wat een tuup die Schildkamp
do 24 januari 2019 om 10:26 - 24 januari 2019 om 10:26 # 87204
butcher


Henk Korzelius
2foto's

‘Heeft Mario Engels het licht gezien?’
Mario Engelssteekt in de vorm van zijn leven. De spits van Roda JC gaat na de winterstop vrolijk verder waar hij gebleven was en maakte in het nieuwe kalenderjaar al vier doelpunten. Is hier sprake van een momentopname of zit er op langere termijn meer in het vat voor de topscorer van de eerste divisie?
DOOR JIMMY LEENDERS

1. Vincent Schildkamp, voetbalcommentator FOX Sports

Voetbalcommentator Vincent Schildkamp heeft ook niet één, twee, drie een verklaring voor het succes van Mario Engels. „Hij heeft in zijn hele carrière nooit echt veel doelpunten gemaakt. Maar soms moet je het geluk hebben dat een trainer je op de goede plek zet.” De FOX-presentator is onder de indruk van de Roda-spits. „Wat ik heel erg knap vind, is dat hij het nog steeds zo goed doet. Na een half jaartje heeft iedereen toch wel een beeld van hoe hij speelt, maar de tegenstanders hebben nog altijd geen antwoord op zijn spel.” Schildkamp denkt dat Engels een stap naar de eredivisie wel aankan. „Ik zou hem wel eens willen zien bij een beter team. Want ik zie hem niet in zijn eentje de boel rechttrekken bij een ploeg als NAC of De Graafschap. Maar neem nou de club uit mijn stad: ADO Den Haag. Wat daar op de flanken rondloopt is echt niet zo bijzonder, hoor. Daar zou hij probleemloos meedraaien. Of kijk naar Willem II. Daar hebben ze Avdijaj. Een voetballer met meer talent, maar hij speelt slechts één op de zes keer goed. In de andere wedstrijden ergeren supporters zich dood aan hem. Voor Roda is het natuurlijk te hopen dat Engels blijft. Maar als ik technisch directeur van Willem II was, dan zou ik het wel weten. Voor 3,5 ton kom ik ’m ophalen.”

2. Sandro Calabro, topscorer eerste divisie 2008/2009

Schiet hij er vrijdag vier in, dan kan-ie zomaar opgehaald worden. Struikelt hij twee keer over zijn benen, dan blijft hij zitten tot de zomer. Berry Powel
„Je ziet het in de eerste divisie wel vaker. Dan is er een aanvaller bij wie dat jaar alles plotseling meezit. Engels zit nu ook in zo’n flow”, constateert Sandro Calabro, tien jaar geleden als spits van VVV topscorer van de eerste divisie. „Het niveau maakt natuurlijk ook een verschil. Vorig jaar kwam Roda de verdedigers van Ajax tegen, nu die van Volendam en Jong Utrecht.” Volgens Calabro hangt het niet alleen van Engels zelf af of hij slaagt op een hoger niveau. „De keuze voor de juiste club is heel belangrijk. In welk team kom je te staan?Het maakt wel uit of hij in een draaiend elftal komt, waar hij veel bediend kan worden of dat hij aan de slag gaat bij een degradatieploeg waar ze vooral verdedigen.” Zeker voor een speler als Engels, die gebaat is bij veel vertrouwen, is die keuze heel belangrijk, denkt de oud-spits. „Bij een degradatiekandidaat is er altijd discussie, dus ook over de spits. Bij de ploegen die daarboven staan, is dat veel minder. Neem nou Lennart Thy bij VVV. Die scoorde vorig seizoen in het begin ook een hele tijd niet, maar toch bleef hij staan. Omdat VVV het goed deed en geen degradatiezorgen had.”

3. Berry Powel,topscorer eerste divisie 2006/2007

Gevraagd naar het succes van Mario Engels komt voormalig eerste divisie-topscorer Berry Powel met de ‘ketchupflestheorie’ van Ruud van Nistelrooy op de proppen. „Als het eenmaal loopt, dan blijft het lopen. Alle ballen die eerder twee centimeter naast gingen, gaan er dan in. Maar de vraag is natuurlijk: heeft-ie het licht gezien of is het eenmalig?” De spits, die in 2014 nog een blauwe maandag voor Roda uitkwam, denkt dat het ultieme scenario voor Engels is om met zijn huidige ploeg te promoveren. „Bij Roda zit hij op zijn plek, heeft hij het vertrouwen van de mensen en in zichzelf. Maar als hij dan toch vertrekt, dan zie ik een club als Heracles Almelo wel voor me. Die spelen leuk, aanvallend voetbal en daar krijg je als speler ook de tijd. En het kan natuurlijk een voordeel zijn dat ze een Duitse trainer hebben. Dicht bij de grens ook, kan hij in Duitsland gaan wonen.” Of Engels in de winter of de zomer vertrekt is volgens Powel vooral afhankelijk van toeval. „Ze spelen nog één keer voordat de transfermarkt sluit. Dan zullen er vast clubs voor hem op de tribune zitten. Schiet hij er vrijdag vier in, dan kan-ie zomaar opgehaald worden. Struikelt hij twee keer over zijn benen, dan blijft hij zitten tot de zomer.”
do 24 januari 2019 om 06:00 - 24 januari 2019 om 06:00 # 87195
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement