×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
puntertje
"Alleen als Roda JC weet te promoveren, is de kans aanwezig dat Engels volgend seizoen nog in het rood-zwart te bewonderen is."

De club kleuren van clubs onthouden blijft een lastig ding....
zo 20 januari 2019 om 19:15 - 20 januari 2019 om 19:15 # 86854
Beckenbauer

Hij zette duizelingwekkende cijfers neer in de eerste seizoenshelft. Vijftien doelpunten en zeven assists zette 'super' Mario Engels achter zijn naam. In de tweede seizoenshelft lijkt de Duitser er nog een schepje bovenop te gaan doen. Er zit geen rem op de vleugelspits van Roda JC. Dat bleef ook in het buitenland niet onopgemerkt.
Vandaag om 14:00 door Thijs de Bruijn
De aanvaller zou zelfs een mooie transfer kunnen gaan maken. Volgens zijn vader, en zaakwaarnemer, Stephan Engels hebben clubs uit de 2.Bundesliga en uit de Eredivisie zich gemeld voor de spits annex linksbuiten. Roda JC houdt dan ook rekening met een vertrek van de Duitser. De ploeg uit Kerkrade zou zelfs mee gaan werken aan een vertrek. Het contract van Engels loopt deze zomer immers af en Roda JC wil ten allen tijden voorkomen dat hun goalgetter gratis de deur uitloopt.

Een contractverlenging behoort echter ook nog tot de opties, zo liet zaakwaarnemer Stephan Engels doorschemeren in gesprek met L1. "Mario voelt zich gelukkig bij Roda en krijgt veel waardering van de club en de supporters. Dat is veel waard. Een contractverlenging is dan ook zeker mogelijk."



GOALGETTER
Voor Roda-fans is het maar te hopen dat Engels verlengt. De vleugelspits heeft zich immers ontpopt tot een cruciale schakel in het elftal. Ook na de winterstop lijkt Engels het niet rustiger aan te gaan doen. In zijn eerste twee wedstrijden van 2018 scoorde hij al vier keer. Daarmee krikte hij zijn seizoensaantal op naar negentien doelpunten. Hier had de Duitser slechts 21 wedstrijden voor nodig.

Ook als hij niet scoort, kan Engels uitblinken. Zo speelde Engels zich in het KNVB-toernooi ook al in de kijker. In de met strafschoppen verloren wedstrijd tegen Ajax gaf Engels zijn visitekaartje af. Dat zal ook de scouts van menig Eredivisieclub niet ontgaan zijn.

SCHADUWSPITS
Vorig seizoen stond Engels ook al onder contract bij Roda JC. In de Eredivisie kwam hij echter minder goed uit de verf. In de 29 wedstrijden die hij voor de start van het huidige seizoen speelde, scoorde Engels slechts twee maal. Er is echter een verschil met de voorgaande seizoenen. Engels staat op een andere positie geposteerd.

Waar de Duitser vorig seizoen nog als linksbuiten aan de aftrap verscheen, heeft Molenaar de aanvaller nu een bijzondere plaats in het elftal gegeven. Engels opereert namelijk als schaduwspits. Een uitstekende zet, zo bleek.



Vader Stephan Engels denkt te weten waarom zijn zoon beter presteert als schaduwspits. "Toen ik het tweede elftal van 1. FC Köln coachte en Mario daar speelde, stelde ik hem daar ook op. Dat is toch zijn beste positie."

Verder laat hij tegenover L1 weten dat een terugkeer naar 1.FC Köln de absolute droom is van 'Super' Mario. De aanvaller is het niveau van de Eerste Divisie ontstegen en lijkt klaar voor een overstap. Alleen als Roda JC weet te promoveren, is de kans aanwezig dat Engels volgend seizoen nog in het rood-zwart te bewonderen is.
zo 20 januari 2019 om 15:11 - 20 januari 2019 om 15:11 # 86769
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement