×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher

Roda JC is in gesprek met Jos Merx voor de functie van algemeen directeur. De bestuurder uit Landgraaf vertrok recent als topman van zorgaanbieder Meander.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE/ROTTERDAM

Dat bevestigen meerdere betrouwbare bronnen in en rond de Kerkraadse club. Roda heeft al sinds het vertrek van Wim Collard afgelopen zomer geen fulltime algemeen directeur meer. Technisch directeur Harm van Veldhoven nam de functie er noodgedwongen bij in zijn pakket, maar maakte er geen geheim van dat hij zich het liefst op voetbalzaken concentreert. Niettemin nam de G7, de zakenlieden die in de Roda-top zitting hebben genomen, ruim de tijd om een kandidaat te zoeken. Door de combinatie van beide posten spaarde Roda, dat zwaar moet bezuinigen, bovendien salariskosten uit.

Volgens ingewijden is niet in alle geledingen van de club enthousiasme over Merx, die zijn sporen als bestuurder ruim heeft verdiend, maar geen ervaring heeft in de voetbalwereld.

Van Veldhoven erkende gisteravond tijdens de wedstrijd Roda-Sparta dat er ‘gesprekken zijn geweest’ om de directeurspositie weer in te vullen, zonder op namen in te gaan. Hij verwacht niet dat er al heel snel witte rook zal zijn. ,,We moeten de juiste keuze maken. Alles moet goed in elkaar vallen.”

Jos Merx vertrok in november vorig jaar als lid van de Raad van Bestuur van MeanderGroep Zuid-Limburg. Eerder werkte hij voor Vebego, een grote speler in de schoonmaak, zorg en facilitaire dienstverlening. Daar was hij algemeen directeur Zorg. Momenteel is hij directeur marketing en commercie bij P5Com, een adviesbedrijf op organisatorisch gebied, dat in Blaricum is gevestigd.

Met het invullen van de post van directeur hoopt Roda JC zijn organisatie verder op orde te krijgen. Recent trad ook Dionne Wiertz toe tot de G7. Hessel Meijer vertrok daarentegen als commissaris. De projectontwikkelaar zag geen rol meer als toezichthouder voor zich weggelegd.
za 19 januari 2019 om 08:25 - 19 januari 2019 om 08:25 # 86515
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement