×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
ZAKENMAN

DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Roda JC zit zonder raad van commissarissen. Hessel Meijer, de laatste commissaris, heeft zich teruggetrokken. De topman van projectontwikkelaar Wyckerveste vindt het na vier en een half jaar ‘goed geweest’. Als reden voor zijn vertrek geeft de zakenman dat een raad van commissarissen (rvc) met maar één commissaris naar zijn mening niet werkt. Verder wilde hij niets kwijt over de zaak.

Meijer begon in 2014 als commissaris bij Roda. Sinds het vertrek van accountant Huub Mullenders afgelopen zomer bevolkte hij de rvc in zijn eentje. Dit voorjaar sloot Meijer zich aan bij de G7, de groep ondernemers die namens Roda-eigenaar Frits Schrouff de club saneert. Zijn functie als commissaris werd daardoor op een laag pitje gezet. Na een korte periode stapte Meijer weer uit het ondernemersgezelschap om zijn rol als commissaris weer op te pakken. Volgens hem omdat de KNVB erop aandrong dat er bij iedere profclub een vorm van toezicht moet zijn. Dionne Wiertz, die sinds kort deel uitmaakt van de ondernemersgroep, bevestigt het vertrek van Meijer. Volgens haar wil Roda de rvc nog dit seizoen weer op sterkte brengen door meerdere nieuwe commissarissen aan te trekken.
wo 16 januari 2019 om 07:38 - 16 januari 2019 om 07:38 # 85692
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement