×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Jezus, wat een oppervlakkige kutcolumn...
ma 24 december 2018 om 17:30 - 24 december 2018 om 17:30 # 81801
butcher

Het jaar 2018 zit er bijna op. Tijd dus om de balans op te maken. Net zoals afgelopen jaar wil ik, alom geprezen columnist in het wereldje, u mijn lijstje uiteraard niet onthouden.

Trainer van het jaar: Erik ten Hag. Oké, als voorzitter van de fanclub ben ik lichtelijk gekleurd. Maar ik meen het. Dankzij hem speelt Ajax weer het voetbal dat Ajax hoort te spelen. Dankzij hem worden ‘we’ in Europa weer enigszins voor vol aangezien.

Comeback van het jaar: Dick Advocaat. Geweldig hoe gepassioneerd Dick op 71-jarige leeftijd nog is. Die houdt het nog wel een tijdje vol in de voetballerij. Vandaar dat ik bij deze ook alvast de ‘comeback van het jaar’ 2028 en 2035 wil toekennen. Respectievelijk Dick Advocaat en Dick Advocaat.

Meest irritante mediapersoonlijkheid volgens Roda-fans: Ik vrees dat ik een grote kans maak gezien de vele klachten die bij de krant op de mat vallen. Verder lijken mijn schrijfsels - gelukkig - wel in goede aarde te vallen. Dat zegt mijn moeder tenminste.

Leukste voetballer van 2018: Frenkie de Jong.

Beste voetballer van 2018: Frenkie de Jong.

Trainer die de hoop terugbracht: Ronald Koeman.

Trainer die afgelopen zomer beter de eer aan zichzelf had kunnen houden: Giovanni van Bronckhorst.

Trainer die voorlopig nog even moet wachten om trainer van het jaar te worden: Mark van Bommel (Sorry, Mark).

Meest hoopvolle nieuws van 2018: Dat het einde van het kunstgras bij de meeste clubs in de eredivisie aanstaande lijkt.

Knapste kop aan tafel die niets te melden heeft: Daniël de Ridder.

Knapste kop aan tafel die wél iets te melden heeft:Kenneth Pérez.

Knapste kop aan tafel die wél iets te melden heeft en ook nog eens heel geestig en sympathiek is: Wim Kieft.

Beste scheidsrechter: Björn Kuipers.

Beste uitvinding: de VAR (ondanks de kinderziektes).

Meest terechte conclusie van 2018: dat discussies over de arbitrage ook met VAR zullen blijven.

Grootste verrassing: Fortuna Sittard. Razend knap wat in Sittard gaande is.

Minst grote verrassing: VVV. In Venlo is het inmiddels vanzelfsprekend dat handhaving nog voor de winterstop is bereikt.

Minst grote verrassing (2): De degradatie van Roda JC en de huidige financiële problemen in Kerkrade. We hebben hier helaas al vaker moeten benoemen: de club is op sterven na dood.

De boekhouder award (prijs voor meest onopvallende club van Nederland): MVV.

Meest bizarre trainersmove die verkeerd is afgelopen: Phillip Cocu van PSV naar Fenerbahçe.

Meest bizarre trainersmove die hopelijk wel goed gaat aflopen: Frank de Boer naar Atlanta United.

Fijne jaarwisseling alvast, een gezond en gelukkig 2019, en tot over een paar weken!
ma 24 december 2018 om 10:50 - 24 december 2018 om 10:50 # 81760
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement