×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher

Niet de teleurstelling, maar de trots overheerste gisteravond bij Roda. Uitblinker Radomir Novakovic kreeg complimenten van Edwin van der Sar.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Uitgeschakeld in het bekertoernooi, maar van echt grote ontgoocheling leek na 120 spectaculaire minuten voetbal geen sprake in de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion. Met opgeheven hoofd kwamen ze één voor één naar binnen. Eerst een ereronde langs het eigen publiek, daarna de complimenten van Ajax. Want wat maakte Roda het de miljoenenploeg uit Amsterdam lastig. Pas in de penaltyserie, waarin Mario Engels en Mitchel Paulissen misten, vond de eerstedivisionist zijn Waterloo.

De uitblinker aan Kerkraadse zijde moest duidelijk nog even bijkomen terwijl hij de pers te woord stond. De pas 18-jarige doelman Radomir Novakovic hield zijn ploeg 120 minuten op de been. In zijn vierde optreden in het betaald voetbal maakte de Duitse-Serviër opnieuw indruk. „Ik heb een dubbel gevoel, maar ik denk dat de teleurstelling toch overheerst op dit moment”, baalde hij na afloop. „Als je zó ver komt tegen deze ploeg wil je zo’n pot ook winnen.” Novakovic staat pas een paar wedstrijden onder de lat bij Roda. Hij werd naar voren geschoven nadat eerste doelman Tom Muyters een blessure aan zijn vinger opliep. „Dat ik dan zo snel al een wedstrijd als deze mag keepen, is natuurlijk heel erg bijzonder.”

Ondanks de imponerende tegenstander en de indrukwekkende ambiance was de nuchtere keeper vooraf niet zenuwachtig. „Ik had eerlijk gezegd vooral heel veel zin in deze wedstrijd.”

Dit was, ondanks het verlies, een droom die uitkwam. Mart Remans
Terwijl de tiener op zijn gemak de wedstrijd stond te analyseren, kwam Ajax-directeur Edwin van der Sar toevallig voorbij. De voormalig topkeeper had lovende woorden en een schouderklop over voor Roda’s talent. Novakovic bleef verbouwereerd achter. „Dit is dan ook wel weer bijzonder.”

Novakovic was niet de enige jeugdspeler die van zich deed spreken tegen Ajax. Ook Mart Remans, kind van de club, maakte indruk met een sterke invalbeurt. Een paar dagen na zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal stoof de 20-jarige spits opnieuw als een wervelwind over het veld. In de verlenging kreeg hij zelfs een enorme kans om Roda op voorsprong te zetten. „Ik kapte mezelf vrij. Daarna was het schot niet geplaatst genoeg, waardoor Lamprou de bal kon pakken. Zo jammer. Aan die bal zal ik vanavond nog wel een paar keer terugdenken.”

Dat Remans niet rustig bleef, was niet zo verwonderlijk. „Ik moet eerlijk zeggen dat er wel heel veel spanning op mijn benen stond. Ik heb nog nooit in mijn leven voor zo’n groot publiek gespeeld. Dit was, ondanks het verlies, een droom die uitkwam.”
do 20 december 2018 om 07:30 - 20 december 2018 om 07:30 # 80798
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement