×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
2foto's

Voor een appel en een ei sterren kijken
In een lastig seizoen vol pieken en dalen dient zich vlak voor de winterstop een bijzondere wedstrijd aan voor Roda JC. Met bekeropponent Ajax komt het rondreizend showcircus van de eredivisie op bezoek.
DOOR? JIMMY LEENDERS

KERKRADE

In een seizoen waarin voor soms akelig lege tribunes wordt gespeeld tegen weinig aansprekende tegenstanders hopen ze bij Roda JC vlak voor de feestdagen nog één keer een bijzondere avond mee te maken in het Parkstad Limburg Stadion. Een thuiswedstrijd met de sfeer van weleer, een ouderwets heet avondje Roda. Met ruim 12.500 verkochte kaartjes zit het stadion in ieder geval dubbel zo vol als afgelopen vrijdag, een aardige voorbode.

Spotprijzen

De meest aansprekende ploeg van de eredivisie komt op bezoek, en dat is een uitgelezen moment om aan klantenbinding te doen, weten ze ook in Kerkrade. Kaartjes voor de bekerkraker gingen tegen spotprijzen de deur uit en waren voor seizoenkaarthouders zelfs helemaal gratis. Dat Roda JC er daardoor -ook omdat de opbrengsten van de kaartverkoop gedeeld moeten worden met Ajax- financieel niet veel aan overhoudt, wordt op de koop toegenomen. De clubleiding wil op deze manier wat terugdoen voor de trouwe bezoekers, die niet alleen tegen Ajax, maar ook in de vrieskou tegen FC Volendam komen kijken.

Wanneer de 33-voudig landskampioen langskomt, lokt dat ook anderen naar het stadion. Bewonderaars, vaders en zonen die graag een avondje willen genieten van het elftal vol vedettes in de dop. Ajax weet zich altijd verzekerd van de nodige aandacht, maar dit seizoen geldt de ploeg van Erik ten Hag als een soort rondreizende attractie.

Hakim Ziyech, Frenkie de Jong, Dusan Tadic en Matthijs de Ligt; het zijn artiesten voor wie mensen naar het stadion komen. Freewheelend in de competitie, imponerend in Europa. Met een geschatte marktwaarde van 250 miljoen het meest waardevolle Ajax ooit. De linksachter van de Amsterdammers is waarschijnlijk in zijn eentje al meer waard dan de complete Roda-selectie.

Alles mogelijk

Ondanks de gigantische kloof geldt ook vanavond nog altijd het eeuwenoude cliché: alles is mogelijk. RKC bewees het dit seizoen al, door koploper PSV nota bene in het Philips Stadion uit het bekertoernooi te kegelen. De Eindhovenaren speelden weliswaar met een reserveteam, maar de stunt was er niet minder spectaculair om.

Roda JC kan ook uit de eigen geschiedenis putten voor een sprankje hoop. Op 20 januari 2015, toen Roda ook in de eerste divisie speelde, was het ook PSV dat in het bekertoernooi gevloerd werd. De latere landskampioen werd met een pijnlijke 3-2 nederlaag naar huis gestuurd. En dat terwijl Roda in het weekend daarvoor nog met 3-0 op de broek had gekregen van eerstedivisie-hekkensluiter RKC.

Periodetitel

Hoe de avond vanavond ook zal verlopen, veel Roda-fans kijken ondertussen al reikhalzend uit naar de wedstrijd die ná Ajax op het programma staat. Zaterdag kan Roda in de laatste wedstrijd voor de winterstop, bij een overwinning op FC Den Bosch, de periodetitel grijpen. De uitgelezen mogelijkheid om rampjaar 2018 met een knal af te sluiten.
wo 19 december 2018 om 07:42 - 19 december 2018 om 07:42 # 80315
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement