×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


Alles klopt op heerlijk avondje
Vooraf dacht menigeen dat Roda wel eens een moeilijke avond zou kunnen krijgen in Oss. Maar wie gisteren na negentig minuten op het scorebord keek, kon zijn ogen haast niet geloven: 0-5.
Ze zitten er af en toe tussen: van die avonden waarop alles in elkaar valt. Vrijdagavond 30 november was zo’n heerlijk avondje voor Roda. Tegenstander TOP Oss werd met 5-0 over de knie gelegd. De grootste overwinning van het seizoen, meteen goed voor de eerste plek in de strijd om de eerste periode.

Alsof dat nog niet genoeg heuglijk nieuws was mag Mario Engels zich ook voor minstens één week topscorer van de eerste divisie noemen.

Nog meer vrolijkheid: jongeling Nicky Souren (18) scoorde zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal. „Deze avond ga ik niet snel vergeten”, glunderde de tiener na afloop in de catacomben, waar hij om de haverklap op de schouders werd geslagen. „Ik dacht: eindelijk, hier heb ik het allemaal voor gedaan.”

Deze avond ga ik niet snel vergeten. Roda-speler Nicky Souren
Ook bij zijn ploeggenoot Gyliano van Velzen een glimlach van oor tot oor: „Hier staat iedereen versteld van.”

Minst gepasseerd

Versteld stonden ze zeker, ook bij Roda. Want wie vooraf had geroepen dat Roda bij TOP Oss ‘eventjes’ met 5-0 zou gaan winnen, was waarschijnlijk voor gek versleten. TOP Oss, dat vorige week bij koploper Go Ahead Eagles nog eens aantoonde waarom het knap vierde staat. Een elftal dat bovendien kon bogen op de minst gepasseerde defensie. Maar het aantal tegendoelpunten van de thuisclub werd gisteravond in één klap met vijftig procent vermeerderd.

De eerste die een duit in het zakje deed was uiteraard Mario Engels. De Duitser, die het feit dat zijn rode kaart onlangs werd geseponeerd lijkt te vieren met het maken van nog meer doelpunten, opende binnen tien minuten de score. Net als een week eerder zette Roda’s goudhaantje uit een vrije trap de 0-1 op het scorebord. Een fijne opsteker voor Roda. Want met die treffer werd niet alleen vertrouwen getankt, het betekende ook dat TOP Oss het spel moest gaan maken. En dat laat de ploeg liever aan de tegenstander over.

Roda speelde compact en kwam er zo nu en dan vlijmscherp uit. Hoogtepunt van de avond was een doelpunt van Gyliano van Velzen. De Amsterdammer, die dit seizoen wat sukkelt met blessures, was een kwartier na de openingstreffer het eindstation van de mooiste Roda-aanval van het seizoen. Via Dijkhuizen en Engels kwam de bal voor de voeten van de middenvelder, die hem vervolgens met een prachtige krul in de kruising deed verdwijnen.

Achterover leunen

Vlak voor rust bezegelde Souren met de 0-3 het lot van de thuisploeg. Al wilde trainer Robert Molenaar dat nog niet geloven. Die durfde niet achterover te leunen, huiverig voor een eventuele snelle treffer van de thuisploeg. Die kwam er wel, maar ook het enige doelpunt dat TOP Oss maakte, viel voor Roda aan de goede kant. Keeper Olij ging na een uur hopeloos de mist in en werkte de bal in zijn eigen net. Coach Molenaar beleefde een zeldzaam zorgeloze avond. Voor herhaling vatbaar, vond hij. „Dat zou wel lekker zijn ja. Als we dit door kunnen zetten, wordt het nog hartstikke leuk.”
za 01 december 2018 om 07:37 - 01 december 2018 om 07:37 # 75281
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement