×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
ENQUÊTE
Meerderheid: geen steun Roda JC
Vier op de tien Kerkradenaren is van mening dat hun gemeente voetbalclub Roda JC moet steunen. Dat blijkt uit een enquête die het bureau Flycatcher heeft gehouden in opdracht van De Limburger.
DOOR RUBEN VAN ERP

In de overige gemeenten in Parkstad is de steun onder de bevolking voor Roda JC groter. Daar vindt precies de helft van de mensen dat Kerkrade moet bijspringen om de voetbalclub te helpen.

Failliet

Maar zeker niet iedereen is positief. Een kwart van de mensen uit Kerkrade en 22 procent van de overige Parkstedelingen vindt het niet erg als Roda op de fles gaat. Of een faillissement echt dreigt als de gemeente Roda niet helpt, is nog maar de vraag. De club noemt de steun noodzakelijk.

Beslissing

In september klopte Roda voor de zoveelste keer op de deur van het Kerkraadse raadhuis voor gemeentelijke steun. Woensdagavond beslist de gemeenteraad over het voorstel van het college om de club de komende jaren uitstel van betaling te geven voor de helft van de stadionhuur van acht ton.

Een groot deel van de Kerkraadse politiek is de financiële sores bij de club en het jarenlange gebedel meer dan beu.

Maar omdat het financiële risico bij een faillissement van de club groot is, lijken de partijen weinig keuze te hebben. Als eigenaar van het stadion dreigt voor de gemeente namelijk een strop van ongeveer 19 miljoen euro.

Omdat Roda voor menig inwoner van Parkstad een uitlaatklep is, ligt er mogelijk ook een emotionele klap op de loer.

Niet bekend

Uit de enquête blijkt onder andere dat een groot deel van de mensen (59 procent) niet bekend is met de financiële risico’s voor Kerkrade. 31 procent zegt wel op de hoogte te zijn van dit gevaar, maar niet van het exacte bedrag.

Na het lezen van de info over de risico’s neemt de steun vanuit Kerkrade en Parkstad voor gemeentelijke hulp toe (van 40 naar 49 procent).
wo 28 november 2018 om 06:16 - 28 november 2018 om 06:16 # 74203
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement