×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
1e DIVISIE RODA JC 3 TELSTAR 0
Engels direct weer goud waard
Hij hoorde pas toen hij wakker werd dat hij ’s avonds mocht starten. Een paar uur later toonde Mario Engels maar weer eens dat hij onmisbaar is voor Roda. Met zijn hulp boekte Roda een welkome zege: 3-0.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Geen gejuich met zijn teamgenoten of gebalde vuisten richting de fans. Nee, toen Mario Engels gisteravond na een dik half uur de 1-0 binnenschoot, zette hij het op een lopen richting de reservebank. Wat volgde was een innige omhelzing met Mark Maas, Roda’s teammanager en perswoordvoerder. Die had hem ’s ochtends om negen uur wakker gebeld met goed nieuws. De rode kaart die Engels kreeg tegen MVV was geseponeerd. „Mark heeft de hele week keihard gewerkt om dat voor elkaar te krijgen”, toonde Engels zich dankbaar. Dat hij toch mocht beginnen, betekende meteen dat er een streep ging door de naam van Tim Väyrynen. De Finse spits die sinds zijn entree in Kerkrade nog geen minuut indruk heeft gemaakt, moest logischerwijs plaats maken voor de clubtopscorer. Na een dik half uur bleek waarom. Een vrije trap van Engels die door alles en iedereen werd gemist, zeilde zo in de verre hoek: 1-0. En weer een paar minuten later tekende de Duitser meteen voor zijn twaalfde doelpunt van het seizoen. Remans werd gevloerd in het strafschopgebied, arbiter Makkelie wees resoluut naar de stip. Engels schoot de penalty met veel overtuiging binnen: 2-0. Een treffer die eigenlijk helemaal niet voor zijn rekening zou zijn gekomen.

Mitchel Paulissen

De strafschoppen bij Roda worden normaal gesproken door Mitchel Paulissen genomen. Maar die zat op dat moment nog op de bank. De middenvelder stond voor het eerst dit seizoen niet in de basis, omdat hij zich in de verloren derby tegen MVV liet gaan. Vloekend en tierend ging hij bij een wissel naar de kant. Het leverde hem een stevig gesprek op, eerst met trainer Robert Molenaar, daarna ook nog met directeur Harm van Veldhoven. „Vorige week was er kortsluiting, denk ik. Het licht ging gewoon uit”, blikte Paulissen na afloop terug. „Maar daar lang over praten heeft niet zoveel zin. Ik kon maar op één manier antwoorden en dat was met mijn voeten.” Dat deed hij dan ook. Eenmaal in de ploeg gekomen, schoot hij in de tweede helft direct een vrije trap achter de doelman van Telstar. Tot groot genoegen van de fans, die vanaf de tribunes duidelijk lieten blijken dat Paulissen bij hen niet kapot kan. Met de 3-0 zege deed Roda wat terug voor de pijnlijke nederlaag tegen aartsrivaal MVV, een week eerder.

Effect

Ondanks die pleister op de wonde was duidelijk te zien dat de verloren derby zijn effect heeft gehad op de sfeer rond de club.

Slechts 6192 stoeltjes in het Parkstad Limburg Stadion waren bezet. De laatste keer dat Roda zo weinig supporters trok bij een competitiewedstrijd is een eeuwigheid geleden. Het maakt dat er, ondanks de prima overwinning, genoeg reden tot zorg blijft in Kerkrade.

„Ik snap het wel, na vorige week”, probeerde Paulissen de vele lege stoeltjes te verklaren. „Maar ik hoop wel dat ze terugkomen. We hebben de fans nodig.”
za 24 november 2018 om 08:09 - 24 november 2018 om 08:09 # 73325
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement