×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
ONGEREGELDHEDEN
Waarschuwing aan fans: ‘Laatste kans’ bij MVV - Roda JC
Als zich bij de wedstrijd tussen MVV en Roda JC opnieuw ernstige ongeregeldheden voordoen, is de kans zeer groot dat de derby voortaan zonder uitsupporters moet worden gespeeld.
DOOR JIMMY LEENDERS

SITTARD

Daarvoor waarschuwen de directeuren van beide clubs in een interview met De Limburger. MVV-baas Paul Penders en Roda-directeur Harm van Veldhoven stellen dat er sprake is van een ‘laatste kans’. „Iedereen moet zich realiseren: als het nu weer uit de hand loopt, dan is het klaar”, zegt Van Veldhoven. Volgens Penders ‘staan de lichten op oranje’.

De burgemeester van Maastricht, Annemarie Penn-te Strake, wil nog niet vooruitlopen op consequenties. Wel laat ze desgevraagd via haar voorlichtster weten dat het ‘evident is dat een situatie zoals die zich vorig jaar heeft voorgedaan, niet getolereerd wordt’. MVV en Roda JC treffen elkaar zondagmiddag om kwart over twaalf in de Geusselt. Penders en Van Veldhoven stellen dat ze dit keer alle mogelijke maatregelen hebben genomen om rellen te voorkomen.

Vorig jaar ging mis toen beide clubs elkaar in de nacompetitie troffen. Er werden vernielingen aangericht in het stadion en in de rust betraden meerdere supporters het veld. De rust van de wedstrijd duurde daardoor veel langer dan de geplande vijftien minuten. De KNVB legde Roda na afloop een boete van 7.500 euro op. MVV kreeg geen straf omdat de bond vond dat de thuisclub er alles aan gedaan had om wanordelijkheden te voorkomen. Dit oordeel wekte in Kerkrade verbazing.
vr 16 november 2018 om 06:49 - 16 november 2018 om 06:49 # 71224
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement