×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


Lastig dealen met onbetrouwbare partner. Kerkraadse politiek vraagt om inzage in cijfers Roda JC en zekerheid voor het WMC wat betreft de huur voor het gebruik van het stadion.
DOOR RUBEN VAN ERP

KERKRADE

Geef mij maar aan hoe we het anders zouden moeten doen. Dit is alles wat ik u kan bieden”, zei de Kerkraadse wethouder Bert Bejas gisteren tijdens de commissievergadering over het voorstel om Roda JC uitstel van betaling van de huur te geven. Voor de zoveelste keer zat de politiek te praten over een van de grootste risicodossiers. En voor de zoveelste keer was de conclusie hetzelfde: De club helpen is waarschijnlijk de enige optie. Bejas benadrukte dat het uitstel van betaling de burgers geen geld kost. Dat wordt wel het geval als Roda failliet gaat en Kerkrade met een leeg en niet-afbetaald stadion blijft zitten. Kerkrade kan enkel hopen dat Roda de financiën op orde krijgt en huur blijft betalen. Garanties of veel hoop op verbetering van de betaling heeft en krijgt niemand. Roda is de afgelopen jaren een onbetrouwbare partner gebleken.

Onderzoek

Enkele partijen eisen inzage in de cijfers van de club. Ze willen weten of de situatie echt zó slecht is dat Kerkrade te hulp moet schieten. Maar zelfs daar heeft Bejas geen vertrouwen in: „Ik heb geen inzicht in de centen bij Roda. Ik wil dat überhaupt niet, want ik weet echt niet welke cijfers ik krijg voorgeschoteld.” Voor sommige partijen is dat niet genoeg. Zij eisen onafhankelijk onderzoek naar de financiën. Bejas wil dat nu met Roda gaan bespreken. Ook gaat hij de club vragen om geregeld de politiek op de hoogte te komen houden over de voortgang. Op die manier probeert Kerkrade enigszins de vinger aan de pols te houden en druk uit te oefenen. Dat laatste is ook de gedachte achter het voorstel van meerdere partijen om de termijn van de uitstel van betaling niet tot december 2021 te laten lopen, maar tot december 2020. Bejas komt daar in de raadsvergadering later deze maand op terug.

WMC

Daarnaast wil de raad ook zekerheid omtrent de huur die het WMC de komende edities moet betalen voor het stadion. Nu Roda de exploitatie op niet-wedstrijddagen gaat regelen, bestaat het gevaar dat de club het ‘vriendenprijsje’ afschaft en stevig geld wil verdienen aan het evenement. Bejas zegde toe dit punt in het raadsbesluit mee te nemen.
di 13 november 2018 om 06:22 - 13 november 2018 om 06:22 # 70827
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement