×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Wedstrijdverslagen zijn altijd meteen een stuk beter als Roda wint. Dat zal wel toeval zijn, haha..

Maar ook hier staat wel wat raars; want Van Velzen een 'rappe buitenspeler'? Die snelheid is mij dan volledig ontgaan. Van Velzen is dus niet zo vreselijk rap. Dat geeft ook niks, want als hij deze techniek aan bloedsnelheid koppelde speelde hij niet voor Roda. Zo eerlijk moeten we zijn.

Gylliano geeft het elftal VOETBAL, en gisteren zeker - dat is belangrijk. Voor snelheid hebben we Djim.

Fijn dat Molenaar gisteren met Van Velzen, Simakala, Paulissen en Engels plek in ruimde voor zijn meest getalenteerde spelers en fijn vooral dat het zo'n comfortabele winst opleverde. Nu verder zo. En wat mij betreft zet hij er Djim nog bij. Vijf op de aanval gerichte spelers betekent dat er vijf plekken over zijn voor jongens die samen met de keeper op de winkel kunnen passen. In deze competitie moet dat genoeg zijn.
za 10 november 2018 om 12:19 - 10 november 2018 om 12:19 # 70488
butcher

Noodgreep en schoenwissel helpen Roda aan ruime zege
Roda JC won gisteravond overtuigend van Helmond Sport. Juist de man die eigenlijk niet zou starten, ontpopte zich tot de beste speler op het veld.
DOOR NICK BRULS

KERKRADE

Gyliano van Velzen raakte half oktober tijdens de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles geblesseerd. Zo’n zes weken aan de kant, was de prognose toen ontdekt werd dat het om een scheurtje in de hamstrings ging. Maar binnen een maand staat hij er alweer. In de basis tegen Helmond Sport. Uit nood geboren, gaf trainer Robert Molenaar toe. Want de ziekenboeg van Roda raakte voller en voller. Ognjen Gnjatic meldde zich daar, net als Roshon van Eijma. Dan was Van Velzen nog de meest fitte.

De vleugelaanvaller speelde zoals ze bij Roda nog niet vaak van hem gezien hebben: dreigend en succesvol in zijn acties. Er was geen greintje pijn te bespeuren bij de Amsterdammer. „Eigenlijk zou ik inderdaad niet starten, maar de nood was hoog. Fysiek was ik er klaar voor. De hele week trainde ik volledig met de groep mee en dat ging prima”, aldus Van Velzen.

De rappe buitenspeler deed al vroeg in de wedstrijd van zich spreken. Nadat Mitchel Paulissen al op de Helmond-keeper was gestuit en Jannes Vansteenkiste net over had gemikt, liep Van Velzen in een counter op hoge snelheid richting vijandelijk strafschopgebied. Zijn schot spatte op de lat uiteen. Bij Helmond Sport knepen ze zichzelf even in de arm: was het echt nog 0-0? De Brabanders hadden dit seizoen nog geen wedstrijd gewonnen en het moest wel heel raar lopen wilde dat in Kerkrade wél gaan gebeuren.

Net voor het half uur kwam Roda dan toch op voorsprong. De splijtende pass was van Livio Milts, de actie en voorzet die daarop volgden waren van Van Velzen. Die bediende Mitchel Paulissen, die bij de tweede paal eenvoudig de bal over de doellijn kon glijden. Even vreesden de ruim 8000 toeschouwers - de aangekondigde boycot vanwege de houding die de nieuwe suppoosten aannemen jegens de fans was net op tijd van de baan - dat hun ploeg terug zou vallen in oude gewoontes. Het lukte de ploeg van trainer Robert Molenaar maar niet een kloof te slaan.

In de rust werd echter voldoende energie bijgetankt en al na vijf minuten was het clubtopscorer Mario Engels die een voorzet van Paulissen afrondde: 2-0. En dat terwijl de Duitser in de eerste helft amper zichtbaar was. Een schoenenwissel deed wonderen. Hij verruilde de felgroene voor een wat soberder paar. „Het verschil? De kleur. Maar er moest wat gebeuren na die matige eerste helft. Veel voetballers zijn een beetje bijgelovig, snap je?”

Het duel werd helemaal in het slot gegooid door uitblinker Van Velzen. Toen hij de bal min of meer per toeval voor zijn linker kreeg, krulde hij de 3-0 in de lange hoek. Helmond Sport bleef zo ook in de dertiende wedstrijd zonder zege. De gasten eindigden het duel met tien spelers, omdat spits Richelor Sprangers twee keer geel kreeg.

En Van Velzen? Die werd in de zeventigste minuut onder applaus van het veld gehaald: de pijp was leeg. „Toen pas merkte ik dat ik net van een blessure hersteld ben. De kracht vloeide weg. Omschakelen ging niet meer. Maar de punten waren toch al binnen. Eindelijk hoefden we eens niet het hart vast te houden”, doelde de aanvaller op het feit dat Roda voor het eerst dit seizoen met meer dan één doelpunt verschil won.
za 10 november 2018 om 07:41 - 10 november 2018 om 07:41 # 70441
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement