×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Beckenbauer
Uit economisch/financieel oogpunt is het idd ONBEGRIJPELIJK dat Ger Senden als laatste overgebleven actief Roda clubicoon ontslagen is.
Het directe én indirecte financiële verlies van zijn vertrek (scc’s, sponsoren, goodwill etc) zijn vele malen hoger dan de loonkostenbesparing.
En dan heeft de G6 de mond vol van Roda belang.
Kennis zat, inzicht ho maar.
vr 02 november 2018 om 13:51 - 02 november 2018 om 13:51 # 68836
RoboRob
Ooit speelde mijn clubje praktisch elk jaar Europees, ooit kwamen de tegenstanders met knikkende knieën naar Kerkrade toe, ooit waren we een begrip in de Eredivisie, ooit werden we boos als we op de zesde plek eindigden, ooit werden we bijna kampioen, ooit wonnen we in Milaan van de plaatselijke AC, ooit wonnen we twee keer de beker ……….

Corrie Konings zong ooit “mooi was die tijd” in Duitsland zouden ze zeggen “das war einmal”

Ik vrees dat velen van mijn generatie nog steeds teveel in het verleden leven en de realiteit niet onder ogen willen zien. Immers je spiegelt je liever aan successen dan aan ….. ja wat eigenlijk. Wat is er nog over van die roemruchte club van weleer. Wat is er over van een kolkend Kaalheide, wat is er over van de koempel mentaliteit. Even ter zijde, van mij mag dat hele koempelgedoe snel in de prullenbak. Koempels, dat waren mensen die met bloed, zweet en tranen onze regio opgebouwd hebben. Koempels zaten honderden meters onder de grond, waren op elkaar aangewezen en gingen voor elkaar door het vuur. Koempels dat waren Gene Hansen, Gerrie Senden, Marc Luipers, Rene Trost…..m.a.w. allemaal mensen die weggejaagd zijn de afgelopen jaren. Met de afrekening van Ger Senden als dieptepunt. Ger, 30 jaar verbonden aan de club. De enige verbinding die er nog was tussen het succes van weleer en het huidige Roda. De laatste verbinding doorgeknip door nietswetende personen. Ik ben er van overtuigd dat dit de club duizenden seizoenskaarten gekost heeft en heel veel goodwill, tel daarbij op de stransitievergoeding en andere zaken en je snapt dat dit een zeer slechte zet is geweest. En dat puur voor ego’s die niet tegen tegenspraak kunnen. Maar ik geloof ik dwaal af…….

Waar ging het ook alweer over ? Oh ja, wat er gebeurd is met mijn cluppie. En is het nog wel mijn cluppie ? Op gegeven moment begin je er een beetje in te berusten hoe erg het ook is. Maak je je toch minder druk en interesseert het je steeds minder. Hoewel dit stuk daar natuurlijk niet van getuigd. Ooit had ik het genoegen om met Nol Hendriks een aantal keren te spreken. De man was al ver achter in de 70, maar als hij over Roda JC sprak dan fonkelden zijn ogen als die van een klein kind in een speelgoedwinkel. Wat een passie nog steeds op die leeftijd. En als hij sprak over Roda, dan ging je erin geloven, dan wilde je erbij horen. Het gouden duo samen met Theo Pickee. Die twee trokken mensen aan, of het nu sponsoren waren, spelers of supporters. De laatste generatie bestuurders heeft de mensen alleen maar meer vervreemd van club en cultuur. Met seizoen 2018/2019 tot nu toe als dieptepunt. Daar waar de tegenstander vroeger met de broek vol het veld op kwam, is nu zelfs Urk verre van onder de indruk. Iets wat we allemaal zelf afgedwongen hebben door jaren aanhoudend wanbeleid zonder dat iemand op de trom geslagen heeft. Ja ik, maar wat wil je als je alleen bent. Iedereen praat altijd mooi met je mee, maar als puntje bij paaltje komt hoor je ze niet meer.

En als ik tegenwoordig mijn kinderen een Roda shirtje in de tas stop voor de gymles, dan krijg ik vriendelijk het verzoek om dit niet meer te doen. Pfff….hoe krijgen we ooit het gevoel weer terug bij de jeugd dat ze met trots dit shirt gaan dragen ? En waarom staat er geen vermogend iemand op uit de regio die ons hiervan verlost en zichzelf eeuwige roem in deze regio verschaft ? Er zijn er genoeg die pretenderen een hart voor de club te hebben, maar als het om centjes gaat dan breekt het hart plotseling in honderden stukjes die niet meer aan elkaar te lijmen zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof in Roda, ik geloof in de achterban en in deze regio. Alleen de juiste mensen ontbreken om het succes van weleer te evenaren. Forza Roda !
vr 02 november 2018 om 10:49 - 02 november 2018 om 10:49 # 68797
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement