×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
SLECHTE RESULTATEN
René Trost ontslagen bij Lierse Kempenzonen
De wegen van Lierse Kempenzonen en trainer René Trost (foto) gaan uit elkaar. Het bestuur van Lierse vond dat de resultaten onvoldoende waren na een sportieve analyse van de voorbije maanden.
DOOR ONZE VERSLAGGEVER

LIER/SITTARD

Lierse staat na negen speeldagen zesde in Eerste Amateur, het derde niveau in België. De fusieclub won slechts één van zijn laatste vijf wedstrijden. „De club staat erop om René te bedanken voor al zijn inzet en werk om samen met ons de club opnieuw op te bouwen”, zo laat Lierse Kempenzonen weten in een persbericht op haar website.

Oud-prof René Trost (53) was eerder trainer bij Roda JC, MVV en VVV, maar ook bij Lierse SK voordat die club failliet ging. En moest fuseren met KFC Oosterzonen. Uit die fusie ontstond Lierse Kempenzonen.

In Lier verkreeg Kerkradenaar Trost twaalf jaar geleden heldenstatus. „Als beginnend hoofdtrainer in de Eerste Klasse (hoogste niveau, red.), startte ik in een zware competitie. En we hebben ons toen gehandhaafd. Het was een waanzinnig jaar”, zei hij eerder in deze krant. Een seizoen later ging het overigens mis met Lierse en gingen trainer en club uit elkaar.

Drie jaar geleden zei Trost nog dat hij nooit meer op de ‘hete’ stoel van hoofdtrainer zou gaan zitten.

Een direct gevolg van een hartinfarct. Toch bezweek hij voor de uitdaging om weer in Lier aan de slag te gaan. Ook omdat de klus bij Lierse Kempenzonen voor de oefenmeester op een ideaal moment kwam. De periode daarvoor was Trost actief bij de jeugdacademie van Roda JC waar voor hem ontslag dreigde.

René Trost was gisteravond niet bereikbaar voor commentaar.
wo 31 oktober 2018 om 06:31 - 31 oktober 2018 om 06:31 # 68466
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement