×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


Proshots
KNVB BEKER SV URK 0 RODA JC 1
Roda stunteltronde verder
Het had gisteravond niet veel gescheeld of Roda JC had uit het bekertoernooi gelegen. Op Urk kropen de kwakkelende Kerkradenaren door het oog van de naald. Mo El Makrini voorkwam met een fraaie treffer een blamage.
DOOR JIMMY LEENDERS

URK

Urk mag dan een gelovige gemeenschap zijn, als er gisteravond al ergens een engeltje op de lat zat, dan was dat toch echt bij Roda JC. De ploeg uit Kerkrade mocht van geluk spreken dat er geen gênante uitglijder werd toegevoegd aan het toch al weinig opbeurende seizoen. De veertienhonderd toeschouwers op sportpark de Vormt konden hun ogen bij tijd en wijle niet geloven. Ook na afloop stonden de supporters, bestuursleden en spelers met de handen in het haar. Hoofdklasser Urk was de hele partij de betere ploeg, maar toen de scheidsrechter voor het einde blies, stond er toch echt 0-1 op het scorebord.

Schilder

Toch wilde de hoofdrolspeler van de avond niets van ‘pech’ weten. Hessel Snoek, de rappe spits van Urk, was negentig enerverende minuten een ware plaaggeest voor de Roda-defensie. Eén keer werd zijn inzet gekeerd door reservedoelman Radomir Novakovic, die voor de gelegenheid bij Roda onder de lat stond. Maar twee keer schoot de aanvaller, in het dagelijks leven schilder van beroep, wel raak. Allebei zijn treffers werden afgekeurd wegens buitenspel, maar na afloop waren beide partijen het er in de catacomben over eens: dat was onterecht. „Ik had geen pech hoor, want ze gingen er gewoon in. Ja, pech dat ze werden afgekeurd, dat wel.” Ondanks de nederlaag, had hij toch een grote glimlach op zijn gezicht. „Ik moet overmorgen weer om kwart over zes aan het werk. Dus nu gaan we even genieten. Ik ben trots op iedereen.”

Ik maak me ernstige zorgen. Robert Molenaar
El Makrini

Die tevredenheid was na afloop bij Roda nergens te bekennen. Slechts één iemand liep met een bescheiden glimlachje door de catacomben. Het was de man die voorkwam dat Roda al stuntelend kopje onder ging in de Flevopolder. Mo El Makrini besloot vlak na rust maar eens uit te halen en zag de bal in de kruising ploffen. „Ik scoor niet zo vaak, maar als ik het doe, doe ik het mooi”, grapte hij na afloop. Om meteen daarna in alle ernst te concluderen: „Het spel was vanavond absoluut niet goed. We hadden geen grip op de wedstrijd. Ik kreeg een stijve nek van al die ballen die ik over me heen zag vliegen richting hun spitsen.” Voor de 31-jarige middenvelder, een van de weinige routiniers bij Roda, was het prettig om weer eens belangrijk te zijn voor zijn ploeg. El Makrini werd dit seizoen eerst naar de bank verdrongen en liep daarna bij een invalbeurt tegen een rode kaart en drie wedstrijden schorsing op. „Dit voelt goed. Ik denk dat ik met mijn vechtlust wel iets kan bijdragen aan dit team.”

Dat Roda wel wat pit kan gebruiken, staat als een paal boven water. De ploeterende ploeg zette het bedroevende niveau dat afgelopen vrijdag tegen Jong AZ werd getoond vrolijk verder. Ondanks het resultaat was trainer Robert Molenaar dan ook allesbehalve tevreden. „Ik maak me ernstige zorgen”, vatte hij de toestand van zijn ploeg samen.te
wo 31 oktober 2018 om 06:30 - 31 oktober 2018 om 06:30 # 68465
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement