×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Dieter
.
ma 29 oktober 2018 om 17:26 - 29 oktober 2018 om 17:26 # 68119
Hutch
Haha, nee prima. 'PFFF' somt het perfect op. Ik denk dat de koppenmaker bij DDL zich voor zijn hoofd slaat dat 'ie hier niet zelf op is gekomen.
zo 28 oktober 2018 om 21:32 - 28 oktober 2018 om 21:32 # 68055
butcher
Hutch kon het niet opbrengen om de juiste titel te plaatsen. Na een nacht slapen voelde ik mij nog altijd zo.
zo 28 oktober 2018 om 11:35 - 28 oktober 2018 om 11:35 # 67904
Hutch
Het hoogtepunt van deze thread is de titel. Briljant gekozen.

En iedere week weer die Molenaar die ook ontevreden is over wat de ploeg aanvallend brengt. Misschien is het een aardige opossing om dan eens wat aanvallers te brengen. En dan liefst ook de beste die we hebben. En het eens een tijdje te laten STAAN.

('n kerstboompje Robert - met Djim en daarachter Simakala en Engels. De drie middevelders en vier verdedigers mag je zelf aanwijzen. Luister nou maar, want ik heb er kijk op.)
za 27 oktober 2018 om 10:58 - 27 oktober 2018 om 10:58 # 67796
butcher


proshots
EERSTE DIVISIE JONG AZ 1 RODA JC 1
Knoeiwerk toch goed voor punt
Roda JC blijft maar aanmodderen. Even leek de ploeg uit Kerkrade dankzij goudhaantje Mario Engels de overwinning te stelen tegen Jong AZ, maar dat feestje ging niet door.
DOOR JIMMY LEENDERS

WIJDEWORMER

Eén schrale troost was er, voor de pak ’m beet tien supporters van Roda JC die de 250 kilometer naar Wijdewormer hadden afgelegd om hun club in actie te zien. Het piepkleine uitvak op het trainingscomplex van AZ is sinds een paar dagen voorzien van een overkapping. Het handjevol fans had zo een beroerde avond, maar stond tenminste nog wel beschut voor de felle hoosbuien die gisteravond over Noord-Holland trokken. Toch is de kans groot dat ze alsnog spijt kregen van de lange autorit. Het spel dat ze door hun ploeg kregen voorgeschoteld, leek nergens op. Alsof de Wijdewormer-polder nooit was drooggelegd, zo ver zakte Roda weg in het moeras.

De eerste tegenvaller kwam al voordat de wedstrijd begonnen was. Verdediger Daryl Werker moest het duel aan zich voorbij laten gaan. De aanvoerder, die dit seizoen alles speelde, kampt met een blessure aan zijn lies. „Ik had in de vorige wedstrijd al wat last, maar dat ging gelukkig weer over. Maar toen ik wakker werd, was het weer fout. Lopen deed zelfs al pijn.”

En dus was trainer Robert Molenaar genoodzaakt nog maar weer eens een jongeling van stal te halen. Met Daniele Zotti maakte al de zevende jeugdspeler zijn competitiedebuut. De 21-jarige Belg deed het behoorlijk, maar de problemen van Roda lagen dan ook niet zozeer achterin. Nee, het was vooral op aanvallend vlak waar de ploeg van Molenaar op alle fronten tekortschoot.

In de hele eerste helft creëerde Roda helemaal niets. De Kerkradenaren kregen amper grip op de talenten van Jong AZ, die de bal vrolijk in het rond bleven tikken. Eerste divisie-topscorer Ferdy Druijf was daarbij vanzelfsprekend de gevaarlijkste man. Een vrije trap van zijn voet ketste vlak na rust af op de lat, waardoor Jong AZ naast de verdiende voorsprong greep. Aan de andere kant was het niet veel later wel raak.

In de eerste geslaagde aanval van de wedstrijd werd Mario Engels door invaller Mart Remans diep gestuurd, waarna hij de doelman omspeelde. Anders dan tegen Sparta vorige week rondde de Duitser dit keer wel uiterst beheerst af. Roda op voorsprong, iets wat gezien het spelbeeld haast niet te geloven was. Maar met Mario Engels in de punt van de aanval kan Roda nog zo slecht voetballen, één goede steekbal of een geslaagde actie kan al genoeg zijn voor een overwinning. „We kunnen niet zonder hem”, concludeerde Molenaar. Lang leek zijn ploeg door het doelpunt als een dief in de nacht met drie punten uit de regenachtige polder te vertrekken. Maar in de slotfase was er dan toch nog iets van gerechtigheid. Jong AZ-verdediger Léon Bergsma kopte in de laatste minuut raak en bezorgde zijn ploeg zo een meer dan verdiend punt. Roda droop af. Een week met twee wedstrijden tegen laag geklasseerde Jong-ploegen en een bekerduel tegen de amateurs van Urk werd begonnen met een mager gelijkspel. Maar dat er slechts één puntje werd gepakt, was voor Molenaar niet eens de grootste zorg. „Ik vind de manier wáárop we hier speelden veel vervelender.”
za 27 oktober 2018 om 07:42 - 27 oktober 2018 om 07:42 # 67772
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement