×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
KNVB-ONDERZOEK

Roda JC gaat voorlopig geen harde deadline stellen aan investeerder Aleksei Korotaev. De club wil eerst de resultaten van een KNVB-onderzoek naar de Zwitsers-Russische zakenman afwachten.
DOOR JIMMY LEENDERS

SITTARD/KERKRADE

Korotaev bezit op dit moment twintig procent van de aandelen van Roda. De rest is nog altijd in handen van eigenaar Frits Schrouff. Die heeft het beheer afgestaan aan de G6, een groep vermogende ondernemers die de club aan het saneren is. Schrouff wil Roda verkopen, Korotaev geldt nog altijd als voornaamste overnamekandidaat. Probleem is daarbij wel dat die in Dubai verwikkeld is in meerdere juridische procedures. Carel Bouckaert, voorman van de G6, gaf eerder nog aan dat Roda ‘niet eeuwig kon blijven wachten’ op Korotaev. Hij noemde daarbij de winterstop als moment waarop er duidelijkheid moest zijn.

Maar die deadline is nu van tafel. Reden daarvoor is het feit dat de KNVB een onderzoek gaat voeren naar Korotaev. Dat doet de bond altijd wanneer iemand meer dan vijfentwintig procent van de aandelen van een voetbalclub wil overnemen. Volgens Bouckaert zal die screening pas rond 1 februari afgerond zijn. Voor die tijd zal Roda volgens hem sowieso geen definitieve beslissing nemen over een eventuele overname. Op de achtergrond wordt ondertussen ook gewerkt aan een scenario zonder Korotaev.
do 25 oktober 2018 om 06:39 - 25 oktober 2018 om 06:39 # 67287
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement