×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
NA DE DOUCHE
Twitter ontplofte nog net niet vrijdagavond toen de opstelling van Roda JC werd gepubliceerd. Want wie zat daar op de bank bij de Kerkradenaren? Inderdaad: Fons Flapper. De 19-jarige kwam niet in actie, maar werd toch de meest besproken speler van de wedstrijd. Online is ‘Fons Flapper’ al verkozen tot dé voetbalnaam van 2018.
DOOR NICK BRULS

1Geen minuut gespeeld, toch bijna trending topic op Twitter. Dat is toch gek?

„Het is een bijzondere naam, hè?”

2Zeker. Het heeft natuurlijk alles te maken met je prachtig allitererende naam: Fons Flapper. Hoe ga je om met alle naamgrapjes?

„Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Als ik ergens nieuw kwam, op een school of bij een club, vonden ze het wel even apart, maar vervelend werd er nooit over gedaan.”

3Zou ook flauw zijn. Nee, dan de lovende berichten op het internet. Wist je bijvoorbeeld dat je de muze bent van ‘@voetblah’? Ik wil je zijn Twitter-gedicht niet onthouden: ‘Vroeger hadden we Flip Stapper; Dat was als voetbalnaam al dapper; Maar luister je naar Fonske Flapper; Dan word je hoegenaamd een echte klapper.’

„Haha, leuk! Die had ik nog niet gezien. Ik heb zelf geen account op Twitter. Een vriend wees me wel op andere opmerkingen. ‘Moet je eens kijken’, zei hij. Nou, dat heb ik gedaan. Ik kon er goed om lachen.”

4Wel gezien dat een aantal creatievelingen een carrière als boekenheld voor je zien weggelegd? ‘Fons Flapper en de Lederen Knikker’, zag ik passeren. En: ‘Fons Flapper, appels jatten bij boer Bolleklets’. Lees je graag?

„Ik las altijd de voetbalboeken over Snelle Jelle. Grappig dat ik nu zelf in verband wordt gebracht met zo’n serie.”

5We kennen je vooralsnog alleen bij naam. Kun je ook een beetje voetballen?

„Natuurlijk, anders zat ik vrijdag niet bij de wedstrijdselectie.”

6Zou je jezelf dan niet eens voorstellen?

„Ik ben een centrale verdediger met een goede pass, duelkracht en positioneel inzicht. Van mijn achtste tot vijftiende speelde ik voor MVV, daarna twee seizoenen bij KRC Genk en nu alweer drie jaar bij Roda JC.”

7In een seizoen als dit - waarin de jeugd volop kansen krijgt in Kerkrade - is het een kwestie van tijd dat je ook binnen de lijnen furore gaat maken, denk je niet?

„Daar werk ik zo hard mogelijk voor: mijn debuut in het betaald voetbal. Dat ik bij de selectie zat, was een mooi begin. Woensdag hoorde ik het van assistent-trainer Hans Visser. Mooi op tijd, want dan kon ik nog wat regelen bij het ziekenhuis, waar ik als bijbaantje patiënten hun eten breng. Natuurlijk hoopte ik op wat minuten, maar daarvoor bleef de wedstrijd te lang spannend.”
di 23 oktober 2018 om 06:21 - 23 oktober 2018 om 06:21 # 67104
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement