×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Mahispe
Personele problemen met Milts en Makrini?
Het is een godszegen dat ze er niet bij zijn
Simakala en Verburgh is natuurlijk een ander verhaal
za 20 oktober 2018 om 16:05 - 20 oktober 2018 om 16:05 # 66802
butcher
Een welkome opsteker in moeilijke tijden. Op voorhand was er in Kerkrade weinig optimisme te bespeuren, maar met veel inzet hield Roda titelkandidaat Sparta knap op een gelijkspel.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Het was alweer een hele poos geleden dat de spelers van Roda JC een ereronde liepen na de wedstrijd. De laatste en enige thuisoverwinning van dit seizoen stamde immers uit een tijd dat half Kerkrade tijdens de zomervakantie nog met de zwembroek in de zon lag.

Na de seizoensouverture tegen Jong Ajax (2-1 winst) halverwege augustus werd thuis verloren van NEC en Jong PSV en gelijkgespeeld tegen FC Eindhoven. Tegen Sparta kwam Roda gisteravond ook niet verder dan een gelijkspel, maar dit keer toverde dat resultaat bij iedereen in het geel en zwart een brede glimlach op het gezicht.

„Dit hadden we als groep echt wel even nodig”, concludeerde Mitchel Paulissen na afloop dan ook tevreden. Hij was het die een kwartier voor tijd vanaf de strafschopstip voor de gelijkmaker tekende. Mario Engels had de penalty dan wel versierd, de man in vorm bij Roda ging zelf niet achter de bal staan. Twee weken geleden miste hij van elf meter tegen Jong PSV, waarna Roda het deksel op de neus kreeg. Nu was het dus de beurt aan Paulissen, die ten overstaan van de fanatieke aanhang op de Koempeltribune ijzig kalm bleef. „Je moet gewoon rustig blijven”, klonk het na afloop droogjes. „Vanaf elf meter schieten is ook niet echt het moeilijkste hè.”

Moeilijk of niet, met zijn doelpunt bezorgde Paulissen zijn ploeg wel een punt. En dat tegen Sparta, dat als titelkandidaat toch de favoriet was tegen de gehavende thuisploeg. Maar de sterrenformatie uit Spangen toonde maar amper wat er aan kwaliteit in huis is. Alleen Lars Veldwijk toonde zijn potentie, nadat hij een bal knap uit de lucht plukte en in een vol strafschopgebied de openingstreffer binnenschoot. Die andere paradijsvogel bij de Rotterdammers sprong er alleen in negatief opzicht uit. Royston Drenthe, de meest besproken speler van de eerste divisie, ging vlak na rust hopeloos de mist in en stuurde met een mislukte terugspeelbal per ongeluk Mario Engels diep. Die baande zich knap een weg langs keeper Coremans, maar schoot vervolgens op de lat.

Opmerkelijk genoeg was het Roda dat de beste mogelijkheden kreeg. Met wat mazzel had er misschien zelfs iets meer ingezeten. Maar ook met een punt tegen Sparta was iedereen tevreden. Zo ook trainer Robert Molenaar. „Ze hebben keihard gewerkt en zich kranig geweerd nadat Sparta op voorsprong was gekomen. Zo zie je maar weer: als iedereen zijn taken goed uitvoert, zijn we moeilijk te verslaan.”

Ook al staat Roda na gisteravond nog steeds op een teleurstellende twaalfde plaats, na de oppepper in eigen huis was de opluchting haast voelbaar. Het maakt dat ze bij Roda weer eens met wat optimisme vooruit kunnen kijken.

De personele problemen zijn voorlopig echter nog niet opgelost, want Mo El Makrini en Livio Milts zijn ook volgende week nog geschorst. En Gyliano van Velzen en Niels Verburgh zijn nog niet hersteld van hun blessure. Maar de ploeg van Molenaar toonde gisteravond dat ook met jonge, onervaren jongens als Souren, Van Eijma en Remans gewoon een resultaat kan worden geboekt. Het geeft de burger in Kerkrade moed.
za 20 oktober 2018 om 08:59 - 20 oktober 2018 om 08:59 # 66680
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement