×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
RoboRob
Mark van Rijswijk (39) Voetbalcommentator FOX Sports

"Voor de fans van Roda lijkt me niet echt dat er reden is tot paniek. Tenzij je verwacht had dat ze dit seizoen direct zouden promoveren. Dan zou ik nu behoorlijk in paniek raken, want dat gaat niet gebeuren. De situatie bij Roda lijkt me naast het veld zorgwekkender dan op het veld. De basis van het elftal is heel behoorlijk. Spelers als Werker, Dijkhuizen, Paulissen en Engels zijn prima voor de eerste divisie. En wat ik gezien heb van Simakala zag er ook heel behoorlijk uit. Maar ik voorzag dit seizoen de eerste wedstrijd van Roda, thuis tegen Jong Ajax, van commentaar en toen dacht ik al: oei, dit is wel een hele smalle selectie.

Ik denk dat de plek waar Roda nu staat bovendien ook een rechtstreeks gevolg is van het programma. Ze hebben nog geen enkele wedstrijd gespeeld tegen een van de ploegen die nu bij de laatste vijf staan. Dat moet je wel meenemen, vind ik. Het lijkt me dat Roda de play-offs wel gaat halen, maar een plekje bij de eerste vijf wordt echt heel erg lastig. Daarvoor hebben ze gewoon niet genoeg kwaliteit. Ik denk dat ze nog wel een plekje of drie à vier zullen ze gaan stijgen, want Roda is echt niet minder dan bijvoorbeeld MVV. En wat te denken van een ploeg als TOP Oss? Die doen het nu geweldig, maar daar is ook maar de vraag hoe lang ze dat volhouden. Roda moet nu gewoon heel rustig bouwen aan de toekomst, de play-offs proberen te halen. Vanaf dat moment moet je een beetje mazzel hebben.”

Ron Meyer (36) Roda-fan en voorzitter SP

"Ik zit bij alle wedstrijden op de tribune. Mijn oudste zoon en mijn dochter hebben net als hun vader een seizoenkaart bij Roda. Mijn jongste zoon is nu één, dus die zullen we dat nog maar even besparen. Ik maak me op dit moment natuurlijk wel zorgen. De plek waar we nu staan, past niet bij een club met deze potentie. Ik hoorde dat trainer Robert Molenaar Roda een zeven gaf voor de prestaties tot nu toe. Een zeven? Kom op zeg, waar is de ambitie? We horen niet thuis in het rechterrijtje, laat eens zien wat je waard bent. Natuurlijk, we moeten financieel zien te overleven en je kunt af en toe verliezen, maar dan hoef je nog geen twaalfde te staan. Ik zou graag wat meer vuur en pit willen zien bij de club. We moeten ophouden met dat zwelgen in zelfmedelijden, dat past niet bij deze regio. Ik voorspel je: als ze een beetje strijd tonen en knokken voor wat ze waard zijn, dan stromen die tribunes ook vanzelf weer vol. Roda is op dit moment ontdaan van iedere luxe. Nu is dus het moment om te laten zien dat die ‘koempelmentaliteit’ niet alleen iets is dat door de club wordt gebruikt, maar dat iedereen dat predicaat ook echt waard is.”



Frank Demouge (36) Oud-speler van Roda

"Het is niet makkelijk hè. Meteen terugkomen na een degradatie is erg lastig, dat zie je wel vaker. Zeker dit jaar, want er zitten toch wel behoorlijk wat pittige clubjes in de eerste divisie. Maar ik denk dat het wel goedkomt hoor. Ze zullen gewoon de play-offs halen, denk ik. Dat mag je van Roda ook wel verwachten. Het blijft toch een grote club met een mooi stadion en een en een forse achterban. Vanaf het moment dat je in de nacompetitie zit, moet het gewoon een beetje mee zitten. Je hebt wat geluk nodig bij de loting bijvoorbeeld.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn, hoop ik toch dat NEC promoveert. Als Nijmegenaar blijf ik toch een beetje supporter.”

vr 19 oktober 2018 om 15:30 - 19 oktober 2018 om 15:30 # 66398
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement