×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Molenaar moet al zijn pure voetballers opstellen. Daar heeft 'ie er niet zo veel van, dus dat is inderdaad niet zo moeilijk.

Ik vind 'm niet zo'n verkeerde coach, maar iedere keer als hij voetbalvermogen opoffert voor verdedigende zekerheid gaat het fout. Dat was vorig jaar tegen Utrecht zo, onlangs (bij 2-1) tegen NEC en vrijdag weer. Op een aantal plekken mag hij doen wat hij wil, maar Paulissen, Van Velzen, Simakala en Engels horen erin en NOOIT gewisseld te worden. En misschien geldt dat voor die Djim ook. We hebben het over de KKD - ga lekker voetballen en laat dat gemetsel achterwege.
zo 07 oktober 2018 om 14:46 - 07 oktober 2018 om 14:46 # 63438
Mahispe
Molenaar is ook een schande.
Met zijn doldwaze wissels.
Dat hij maar eerst naar zichzelf kijkt.
Sommige spelers zijn ook klaar met hem vermoed ik zo.
za 06 oktober 2018 om 14:09 - 06 oktober 2018 om 14:09 # 63288
butcher


bas quaedvlieg
EERSTE DIVISIE RODA JC 2 JONG PSV 3
‘Onszelf te schande gemaakt’
In riante positie vergooide Roda JC gisteravond de overwinning tegen Jong PSV. Een uitermate hectisch duel, waarvan de gevolgen nog wel even merkbaar zullen zijn in Kerkrade.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Als de uitdrukking ‘geen vuiltje aan de lucht’ ooit op zijn plek was, dan was het wel gisteravond in Kerkrade. Althans, na een minuut of tien. Jong PSV-speler Lennerd Daneels kreeg de bal op de doellijn tegen zijn arm en moest met rood van het veld. Toen Mario Engels er vervolgens vanaf de stip 1-0 van maakte, gingen toeschouwers er eens goed voor zitten.

Een voorsprong, een mannetje meer en een beloftenploeg rijp voor de sloop. Roda JC, dat dit seizoen zo’n moeite heeft het net te vinden, ging voortvarend van start. Toen Engels halverwege de tweede helft met een stiftje voor zijn zevende treffer van het seizoen tekende, leek de thuisploeg al helemaal een zorgeloze avond tegemoet te gaan.

Kans op kans

Maar wat er zich na dat doelpunt op het veld voltrok, ging het voorstellingsvermogen van menig toeschouwer te boven. Roda JC kreeg kans op kans. Maar Simakala, Van Velzen en Paulissen; ze verzuimden allemaal de trekker over te halen. En zoals een oude voetbalwet leert, vliegt de bal er dan aan de overkant wél in. Zo makkelijk als gezegd, was dat nog niet. Want voor de aansluitingstreffer was wel de pure klasse van een van de PSV-talenten nodig. Mauro Junior, vorig jaar nog meermaals te bewonderen in het eerste elftal van de Eindhovenaren, krulde de bal er vanaf de rand van het strafschopgebied op fabelachtige wijze in: 2-1. En na rust ging de beloftenploeg vrolijk verder. Want waar je zou denken dat Roda na de gemiste mogelijkheden messcherp uit de kleedkamer zou komen, was het Jong PSV dat de wedstrijd in handen nam.

Scheidsrechter Gerrets bood Roda nog de mogelijkheid om de wedstrijd alsnog in het slot te gooien, maar Engels verzuimde de makkelijk gegeven strafschop te benutten.

Het kwam zijn ploeg duur te staan, want een paar minuten later tikte Mathias Verreth aan de overkant de gelijkmaker binnen. Een mokerslag voor Roda, die niet door iedereen even goed werd verwerkt. Een paar minuten na het doelpunt liet Livio Milts zijn frustraties de vrije loop. De Belg schopte een tegenstander neer en kreeg rood. Hetzelfde lot wachtte invaller Mo El Makrini na een overtreding in de slotfase. De blamage was toen al compleet, nadat Lundqvist een kwartier voor tijd de 2-3 had binnengeschoten.

Door de ondergrens

„We hebben onszelf te schande gemaakt”, vatte trainer Robert Molenaar de avond bondig samen. „Het was heel triest. We moeten onze excuses maken aan het publiek. Zowel aanvallend als verdedigend was het niet op orde. We missen één trede en flikkeren van de trap, dwars door de ondergrens.”

Scherven rapen, is nu het devies. „We moeten deze week diepe en open wonden likken.” Dat zal nog niet meevallen, want de toch al smalle selectie is na gisteravond nog verder uitgedund. Livio Milts en Mo El Makrini hangt na hun rode kaart een schorsing boven het hoofd en Richard Jensen gaat volgend weekend op pad met de beloftenploeg van Finland. Alsof dat de trainer nog niet voor genoeg moeilijkheden stelt, wacht ook nog eens een lastige uitwedstrijd bij nummer twee Go Ahead Eagles.
za 06 oktober 2018 om 08:38 - 06 oktober 2018 om 08:38 # 63210
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement