×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


proshots
KNVB-BEKER DVS’33 0 RODA JC 6
Amateurs helpen Roda JC in het zadel
Roda JC won gisteravond met 6-0 van de amateurs van DVS’33. Maar zo makkelijk als de uitslag doet vermoeden, ging het niet in Ermelo.
DOOR JIMMY LEENDERS

ERMELO

Je moet een beetje geluk hebben als klein duimpje, wanneer in het bekertoernooi een profclub op bezoek komt. Wat dat betreft zat het amateurclub DVS’33 gisteravond allemaal niet mee.

Nog voor de rust moesten de twee beste spelers van de thuisploeg met een blessure naar de kant. En invaller Berry Powel, die ooit nog een handjevol wedstrijden voor Roda speelde, stond nog maar net binnen de lijnen toen ook hij er noodgedwongen weer af moest.

En dan was er nog de manier waarop het eerste doelpunt van Roda tot stand kwam. Ook daarover werd na afloop behoorlijk gemopperd. „Die strafschop, dat ging helemaal nergens over”, deed amateurtrainer Bert van Hunenstijn zijn beklag. De coach had een punt, want hoewel Mario Engels na tien minuutjes maar lichtjes werd getoucheerd, wees scheidsrechter Van der Eijk resoluut naar de penaltystip. Engels maakte gretig gebruik van dat buitenkansje: 0-1.

Mouwen opgestroopt

Het was een zetje in de rug dat Roda goed kon gebruiken, want gesmeerd liep het in de eerste helft zeker niet. Niet de nummer negen van de eerste divisie, maar de nummer negen van de derde divisie deelde de lakens uit op de Veluwe. De amateurploeg had de mouwen opgestroopt en dook meer dan eens gevaarlijk op voor het doel. Tot een doelpunt kwam het niet.

Simakala

Vlak voor rust werd de strijdlust van de thuisploeg resoluut gesmoord door één man. Ba-Muaka Simakala slalomde tot twee keer toe door een woud van verdedigers en rondde even zo vaak knap af. De middenvelder, die tot op heden nog niet echt wist te imponeren, loodste zijn ploeg zo in veilige haven. Na rust tekenden zijn ploeggenoten Väyrynen, Van Velzen en Milts voor de overige treffers. Een ruime score, maar zonder schoonheidsprijs. Roda-trainer Robert Molenaar maalde er geen seconde om. „Het gaat er niet om hóe je hier wint, het enige wat telt is dát je wint. Dit soort wedstrijden zijn potentiële bananenschillen, die moet je zien te ontwijken.”
wo 26 september 2018 om 06:23 - 26 september 2018 om 06:23 # 61336
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement