×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
WEER COMMISSARIS
Meijer stapt uit G7 Roda
De G7 van Roda JC wordt een G6. Hessel Meijer stapt uit het pact van lokale ondernemers dat de club leidt. Hij keert terug naar zijn oude functie, commissaris.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

De Kerkraadse projectontwikkelaar sloot dit voorjaar als laatste bij de G7 aan. Tegelijkertijd zette hij zijn functie van commissaris op een laag pitje.

Daarmee was de raad van commissarissen (rvc) van Roda, het toezichthoudende orgaan, definitief ontmanteld. Meijer zegt nu tot het inzicht te zijn gekomen dat de huidige structuur niet ideaal is. „De KNVB dringt erop aan dat er goed toezicht is bij de profclubs. Daarom pak ik de rol van commissaris weer op. Die is niet te verenigen met een post binnen de G7. Je kan niet toezicht houden en besturen tegelijk.”

Meijer bezweert dat hij niet uit de ondernemersgroep stapt vanwege onvrede over het functioneren van de G7. „Ik blijf nauw betrokken bij de G7, kan ook vergaderingen bijwonen. Ik zie het vooral als een formele stap.” Hessel Meijer geldt binnen de Roda-top als een warm pleitbezorger voor Aleksei Korotaev, de Russisch-Zwitserse zakenman die twintig procent van de aandelen heeft en aast op een volledige overname van de club. Een aantal andere leden van de G7 heeft meer reserves bij de 32-jarige miljonair, die al anderhalf jaar in Dubai is verwikkeld in een reeks langslepende rechtszaken.

Meijer stelt dat hij wél zijn financiële verplichtingen jegens de G7 nakomt. De ondernemers hebben zich samen met de aandeelhouders Frits Schrouff en Aleksei Korotaev garant gesteld voor het begrotingstekort van dit seizoen. Naar verwachting is dit een bedrag tussen de 1,5 en 1,7 miljoen euro.
di 18 september 2018 om 06:26 - 18 september 2018 om 06:26 # 59795
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement