×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Verwijderd
De Gemeente zal uiteindelijk eieren voor hun geld moeten kiezen, aan een leeg stadion heb je natuurlijk niks.
en RJC kan moeilijk bij RKTSV gaan spelen, dus komt er zoals zo vaak een oplossing die voor beide partijen
acceptabel is !
di 11 september 2018 om 09:40 - 11 september 2018 om 09:40 # 58311
butcher
Roda JC wil halvering huur
Voetbalclub Roda JC acht steun van de gemeente noodzakelijk. Of die steun er komt, zal later moeten blijken. De Kerkraadse politiek reageerde gisteren woe­dend op het voorstel en eerder gedane uitlatingen.
DOOR RUBEN VAN ERP

KERKRADE

Roda JC wil voortaan de helft minder huur gaan betalen voor het gebruik van het Parkstad Limburg Stadion. Zolang Roda in de eerste divisie speelt, wil de club vier ton betalen in plaats van acht. Het resterende bedrag zou eventueel omgezet kunnen worden naar een langlopende lening, die in de verre toekomst afgelost wordt.

Dat vertelde Jan Baggen gisterenavond tijdens een commissievergadering aan de Kerkraadse politiek. Baggen voerde het woord namens de G7, een groep ondernemers die de aandelen van Roda-eigenaar Frits Schrouff beheert en de sanering bij de club leidt. Volgens Baggen is gemeentelijke steun noodzakelijk: „Alleen als de gemeente Kerkrade volledig tegemoetkomt aan onze vraag, kan de G7 slagen in haar missie.” Naast de huurverlaging wil Roda onder andere ook het recht krijgen om de naam van het stadion te kunnen verkopen. Het zijn voor de club manieren om te bezuinigen en voor extra inkomsten te zorgen. Voor het komende seizoen komt Roda 1,7 miljoen euro tekort. Een van de oorzaken is de degradatie naar de eerste divisie, hetgeen zorgt voor minder inkomsten.

De Kerkraadse politiek reageerde gisteren boos en teleurgesteld. „Het mes wordt ons op de keel gezet. Het is slikken of stikken”, zei Sander Gorissen van de PvdA. Verschillende commissieleden gaven daarnaast aan zich flink geschoffeerd te voelen door de eerdere uitspraken van Carel Bouckaert. Als woordvoerder van de G7 meldde hij vorige maand op een supportersavond op zeer opmerkelijke wijze dat de club de huur wilde verlagen. Zijn quotes als: „ik wil weleens zien wie hier de stekker uit gaat trekken”, „de gemeente gaat straks wel meewerken” en „we zullen aangeven dat ze geen keuze hebben”, schoten bij menig politicus in het verkeerde keelgat. Dat Bouckaert als woordvoerder gisteren niet het woord voerde, had volgens Baggen niet met de uitspraken te maken, maar met de portefeuilleverdeling binnen de G7. Bouckaert zat wel op de publieke tribune en gaf na afloop aan geen spijt te hebben van zijn uitspraken. „Spijt is een te groot woord. Ik heb een eerlijk verhaal aan de supporters verteld en jullie hebben daar enkele woorden uitgehaald. Het was niet de bedoeling daar mensen mee te beledigen.”

Baggen opende gisteren zijn presentatie met de Latijnse uitdrukking mea culpa, hetgeen ‘door mijn schuld’ betekent. Ook bood hij verontschuldigingen aan voor de uitspraken van Bouckaert. Volgens hem was het een slip of the tongue die voortkwam uit enthousiasme.

Een besluit over het eventueel verlagen van de stadionhuur laat nog even op zich wachten. Mogelijk volgt later dit jaar een voorstel van het college aan de gemeenteraad.
di 11 september 2018 om 06:16 - 11 september 2018 om 06:16 # 58263
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement