×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
TheGentle
Jammer. Op naar zaterdag. Hopelijk pakken we hier wel de 3 punten dan staan we er gewoon goed op!
za 01 september 2018 om 09:07 - 01 september 2018 om 09:07 # 56371
butcher


proshots
Roda weet weer waar het staat
Na de nederlaag bij FC Twente (3-1) staat Roda JC weer met beide benen op de grond. De Kerkraadse ploeg kende een bliksemstart in Enschede, maar werd vervolgens afgebluft door een zeker niet foutloze thuisploeg.
DOOR JIMMY LEENDERS

ENSCHEDE

Terwijl om acht uur het eerste fluitsignaal klonk bij het eredivisieduel tussen FC Emmen en De Graafschap (8200 bezoekers), stapten zestig kilometer zuidelijk FC Twente en Roda JC het veld op. Een topper in de eerste divisie, maar met twee clubs die op het hoogste niveau thuishoren. In een bijbehorende ambiance. Met dik 26.000 toeschouwers was de Grolsch Veste een sfeervol decor voor de ontmoeting tussen de degradanten. Wat volgde was een reality check voor Roda, dat zich na een vliegende start tot vrijdagavond gedeeld koploper mocht noemen.

Lang was het voor velen een vraag: waar moeten we dit Roda inschalen? In Kerkrade deden ze er alles aan om de verwachtingen te temperen. Na de degradatie dit voorjaar volgde een roerige zomer waarin het achter de schermen rommelde, maar op transfergebied juist wonderbaarlijk rustig bleef. Met een zwaar afgeroomde en jonge ploeg, aangevuld met een handvol nieuwelingen, moest het gaan gebeuren. Het ging twee wedstrijden vrij aardig, maar vrijdagavond werd Roda afgebluft door FC Twente. De thuisploeg kende serieuze opstartproblemen, maar liet bij vlagen zien heel behoorlijk te kunnen voetballen. De selectie van de Tukkers zal bij Roda sommigen doen terugdenken aan de jaren onder voormalig technisch directeur Ton Caanen. Bij Twente kwamen de nieuwe spelers deze zomer per scheepslading binnen. De nieuwelingen, veelal jonge talenten uit alle windstreken, bleken duidelijk nog niet op elkaar ingespeeld. Maar zodra het even draaide, werd Roda ook direct onder druk gezet.

Wakker

Met dik 26.000 toeschouwers was de Grolsch Veste een sfeervol decor voor de ontmoeting tussen twee degradanten.
Hoewel Twente uiteindelijk over negentig minuten de betere was, zag dat er in het begin nog niet naar uit. De wedstrijd was net begonnen of Mario Engels liet zich gelden. De trefzekere Duitser draaide zich op fraaie wijze langs zijn tegenstander en gaf goed voor. Paulissen werkte de voorzet onberispelijk binnen, 0-1. Lang kon Roda niet van die voorsprong genieten, want na de openingstreffer schrok de thuisploeg wakker. Na dik een kwartier resulteerde het Twents offensief in de gelijkmaker. Tim Hölscher ging achter een vrije trap staan en liet Muyters kansloos, 1-1. Amper twee minuten later was het opnieuw raak. Uitgerekend Richard Jensen, door Twente opgeleid en voor het eerst terug op zijn oude nest, veroorzaakte de tweede tegentreffer. Hij deelde een licht duwtje uit in het strafschopgebied, scheidsrechter Siemen Mulder wees onverbiddelijk naar de stip. Spits Tom Boere maakte geen fout: 2-1.

In de tweede helft kwam Twente beter voor de dag. Nadat Bapoh dik twintig minuten voor tijd de 3-1 binnen had gekopt, was de wedstrijd beslist. Daarna was het voor Roda zaak de schade te beperken. Dat lukte aardig, al was het maar omdat Boere het vizier niet op scherp had staan. In riante positie kogelde hij de bal ruim naast het doel, even later bood Muyters goed redding op een kopbal.
za 01 september 2018 om 07:42 - 01 september 2018 om 07:42 # 56358
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement