×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


proshots

Voor de tweede week op rij was het Mario Engels die Roda JC een overwinning schonk. Na zijn twee doelpunten tegen Jong Ajax legde hij nu play-offs-plaaggeest Almere City over de knie (1-2).
DOOR JIMMY LEENDERS

ALMERE

Toen Roda JC op 10 mei op bezoek ging bij Almere City speelde Mario Engels maar een klein kwartiertje mee. Hoe het na de 0-0 van toen afliep, is bij iedereen in Kerkrade genoegzaam bekend.

Hoeveel kan er veranderen in een paar maanden tijd? Roda is met bescheiden middelen en goede moed opnieuw begonnen en kent een vliegende start van de competitie. En Mario Engels, die vorig seizoen vooral de bank warm mocht houden, is de grote man. Hij hielp Roda vorige week in de seizoensouverture tegen Jong Ajax al aan de overwinning. En vrijdagavond schonk hij zijn ploeg opnieuw drie punten. Achter alle vier de doelpunten die Roda dit seizoen maakte, staat zijn naam. Zelf kan hij dat ook amper geloven. „Als ik eerlijk ben had ik nooit durven dromen dat ik vier goals in twee wedstrijden zou maken. Ik had me voorgenomen om elke wedstrijd te spelen en nu heb ik al twee keer zo vaak gescoord als vorig seizoen”, concludeerde hij na afloop tevreden. „Super”, lachte de man die al als ‘Super Mario’ werd toegezongen. Roda mag dan nog de transfermarkt afstruinen, op zoek naar een sterke nieuwe spits. De man die voor de gelegenheid centraal voorin is geposteerd, stilt voorlopig de Kerkraadse honger naar doelpunten.

Lang zag het er niet naar uit dat Roda met drie punten naar huis zou gaan, want zeker in de eerste helft had de thuisploeg het beste van het spel. Van het frisse Roda dat vertrouwen putte uit de zege op kampioen Jong Ajax was aanvankelijk weinig meer te bespeuren. De Kerkraadse defensie had de handen vol aan de kleine, maar uiterst behendige buitenspelers van Almere. Zo was Efmorfidis na een dik half uur dicht bij de openingstreffer. De Nederlands-Griekse vleugelaanvaller speelde zich knap vrij, maar zijn schot werd goed gepakt door Muyters. Een paar minuten later moest de keeper opnieuw redding brengen, dit keer op een poging van Calcan, die andere buitenspeler. Roda zette daar weinig tegenover, tot ergernis van trainer Robert Molenaar, die zijn ploeg vanaf de kant driftig naar voren probeerde te schreeuwen. Maar aan het begin van de tweede helft was daar Mario Engels. Een eerste keer stuitte hij nog op de doelman, maar toen hij dezelfde minuut opnieuw diep werd gestuurd was het wel raak: 0-1. Ook het doelpunt hielp Roda niet aan meer zelfvertrouwen. Sterker nog, de ploeg plooide opnieuw terug, oogde bij vlagen zelfs wat angstig. Het was dan ook Almere dat het heft weer in handen nam. Muyters werd een paar keer aan het werk gezet, maar was een kwartier voor tijd kansloos op een fraaie inzet van Calcan: 1-1. Het was een tik die Roda in het laatste kwartier niet te boven leek te komen. Almere zette aan en ging nadrukkelijk op zoek naar de overwinning. Maar dat was buiten Engels gerekend, die twee minuten voor tijd achter een vrije trap ging staan. Bal in de kruising, revanche voor Roda: 1-2.

Als ik eerlijk ben had ik nooit durven dromen dat ik vier goals in twee wedstrijden zou maken. Mario Engels
En dus zal de sfeer een stuk beter zijn dan de laatste keer dat Roda in de Flevopolder in de bus stapte. Met zes punten in de tas kan Roda nu gaan werken aan nieuw zelfvertrouwen. Met de blakende vorm waarin Engels nu steekt als voorbeeld.
za 25 augustus 2018 om 08:04 - 25 augustus 2018 om 08:04 # 54330
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement